خبرگزاری کار ایران

در حرم شاهچراغ(ع)؛

همایش ملی بزرگداشت علامه سیدعلی خان مدنی شیرازی برگزار می‌شود

asdasd
کد خبر : ۱۴۲۳۲۲۰

سرپرست معاونت علمی، آموزشی و پژوهشی حرم مطهر احمدبن موسی(ع) فراخوان همایش ملی بزرگداشت علامه مدنی شیرازی را اعلام کرد و گفت: این همایش علمی روز پنج‌شنبه، ۲۶ بهمن‌ماه امسال در حرم شاهچراغ برگزار می‌شود.

به گزارش ایلنا، مهدی محسنی در نشست خبری با خبرنگاران با اشاره به زندگی و فضایل این علامه ذوالفنون که در حرم مطهر مدفون است، گفت: سید صَدرالدین عَلی بن احمد بن محمد مَعصوم حسینی دَشتَکی شیرازی مشهور به سید علیخان مدنی و سید علیخان کبیر و در نزد عرب به ابن معصوم مدنی از علمای بزرگ شیعه در قرن یازدهم و اوایل قرن دوازدهم هجری است. وی در نیمه جمادی الاولی سال ۱۰۵۲ق در مدینه متولد شد و به مدنی شهرت یافت. پدرش امیر نظام‌الدین احمد و مادرش دختر شیخ محمد منوفی، امام شافعیان حجاز بود. او در حوزه‌های علمیه ایران به «سید علی خان کبیر» یا «شارح صحیفه» نیز مشهور است.

وی سپس به برنامه‌ی نصب و رونمایی از سنگ یادبود سیدعلیخان مدنی در مکان شریف بالاسر ضریح حضرت شاهچراغ علیه السلام در روز همایش اشاره کرد و افزود: نصب این سنگ یادبود در حدود مزار سیدعلیخان به تدبیر تولیت معظم آستان مقدس احمدی و محمدی(ع) به گونه‌ای تدارک شده که هر دو گروه زوار برادر و خواهر، امکان زیارت آن را داشته باشند.

در این برنامه متن زندگینامه مختصر سیدعلیخان مدنی شیرازی توسط دو تن از همکاران و خدام تخصصی پژوهشی حرم مطهر به دو زبان انگلیسی و عربی نیز قرائت شد و سپس حجه‌الاسلام بینازاده دبیر علمی همایش و حجه‌الاسلام حدائق مدیر مدرسه منصوریه توضیحاتی در خصوص شان علمی سیدعلیخان و تاریخچه مدرسه منصوریه پرداختند.

محسنی در پایان به شیوه ارسال مقاله در این همایش اشاره کرد و گفت: اندیشمندان و پژوهشگران ارجمند می‌توانند مقاله های خود را به سه زبان فارسی، عربی و انگلیسی تا یکم بهمن ماه ۱۴۰۲ در قالب فایل word از طریق بخش مربوط در پایگاه اینترنتی حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع) به نشانی eform.shahecheragh.ir/alikhan ارسال نمایند. همچنین علاقه مندان جهت کسب اطلاعات بیشتر می توانند، سوالات خود را از طریق نشانی پست الکترونیکی s.alikhan@shahecheragh.ir  ارسال و یا در ساعات اداری با شماره ۰۷۱۳۲۱۳۱۳۴۱ تماس حاصل فرمایند.

در این برنامه متن زندگینامه مختصر سیدعلیخان مدنی شیرازی توسط دو تن از همکاران و خدام تخصصی پژوهشی حرم مطهر به دو زبان انگلیسی و عربی نیز قرائت شد و سپس حجه‌الاسلام بینازاده دبیر علمی همایش و حجه‌الاسلام حدائق مدیر مدرسه منصوریه، توضیحاتی در خصوص شأن علمی سیدعلیخان و تاریخچه مدرسه منصوریه ارائه کردند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز