خبرگزاری کار ایران

در پی تشدید نظارت‌ها:

تعطیلی ۷ داروخانه‌های گیاه پزشکی در گیلان

asdasd
کد خبر : ۱۴۲۱۸۷۸

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان از تعطیلی ۷ داروخانه گیاه پزشکی متخلف در استان خبرداد.

به گزارش ایلنا از رشت، رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان با اشاره به تشدید نظارت‌ها بر داروخانه‌های گیاه پزشکی، گفت: از ابتدای امسال تاکنون ۴۳۲ داروخانه گیاه‌پزشکی در استان بازرسی شدند که ۷ داروخانه به علت تخلف پلمب شدند. 

صالح محمدی با اشاره تخلف این داروخانه‌ها افزود: گران‌فروشی، وجود سموم تاریخ مصرف گذشته و سموم قاچاق و تقلبی از جمله تخلف‌هایی بود که در این داروخانه‌ها مشاهده شده است.

وی با بیان اینکه استفاده سموم غیر استاندارد به سلامت غذایی جامعه آسیب‌های جبران ناپذیر وارد می‌کند، اضافه کرد: نظارت بر کیفیت داروخانه‌های گیاه پزشکی ضامن تامین امنیت غذایی و سلامت خانواده‌ها است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان تصریح کرد: ۳۶۵ داروخانه گیاه پزشکی در گیلان وجود دارد و شهرستان تالش با ۶۹ داروخانه گیاه‌پزشکی بیشترین تعداد داروخانه‌‎های گیاه‌پزشکی استان را دارد.

صالح محمدی همچنین افزود: شهرستان رشت با ۵۸ داروخانه گیاه‌پزشکی نیز یکی از شهر‌های پرکاربرد در مصرف آفت کش‌ها است.

نظارت بر تهیه و تامین آفت کش‌های مجاز با توجه به نیاز منطقه و فروش آن‌ها بر اساس نسخه‌های گیاه‌پزشکی از مراجع مجاز انجام می‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز