خبرگزاری کار ایران

رئیس سازمان راهداری کشور:

روستاهای بالای 20 خانوار باید راه آسفالت مناسب داشته باشند

asdasd
کد خبر : ۱۴۲۱۵۸۸

معاون وزیر راه و شهرسازی و رئیس سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای کشور گفت: بر اساس اسناد بالادستی و مقررات موجود، تکلیف دولت این است که تا پایان برنامه ششم توسعه، روستاهای بالای 20 خانوار باید حداقل یک راه آسفالت مناسب داشته باشند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، داریوش امانی در جریان سفر به استان مرکزی در جمع خبرنگاران، افزود: این موضوع در دستور کار دولت قرار گرفته و اعتبارات و منابع مالی مناسبی نیز برای این امر تخصیص یافته است. بنابراین باید اقدامات اساسی در این رابطه صورت گیرد.

وی به حجم اعتباراتی که در حوزه راهداری افزایش یافته اشاره کرده و ادامه داد: در بازه زمانی 3 سال گذشته اعتبارات استانی سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای کشور از محل اعتبارات ملی 300 درصد افزایش‌ یافته‌ است.

معاون وزیر راه و شهرسازی و رئیس سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای کشور اظهار داشت: در حوزه زیرساخت‌های راه‌ها و جاده‌های روستایی اقدامات بسیار مناسبی در استان مرکزی آغاز شده است و این روند همچنان ادامه دارد.

امانی تصریح کرد: در بازه زمانی 3 سال گذشته بیش از 160 کیلومتر راه روستایی در استان مرکزی احداث شده است. مرکزی از این حیث رتبه سوم را در سطح کشور به خود اختصاص داده است. این رتبه حجم کارکرد بالای این استان در حوزه راه‌ها و جاده‌ها را نشان می‌دهد.

وی بیان داشت: استان مرکزی در حوزه راه‌های اصلی و شریانی و کریدورهای شمال به جنوب و غرب به شرق، نقش ویژه‌ای دارد. همچنین در حوزه ایمن‌سازی، روکش آسفالت، لکه‌گیری، هوشمندسازی جاده‌ها و نصب دوربین‌های نظارتی و یا تصویری این استان اتفاقات خوبی افتاده است. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز