خبرگزاری کار ایران

به‌منظور مقابله با بیماری لمپی اسکین؛

واکسیناسیون رایگان سراسری علیه جمعیت دام سنگین خوزستان آغاز شد

asdasd
کد خبر : ۱۴۲۱۳۷۸

رئیس اداره بهداشت و مدیریت بیماری‌های دامی اداره کل دامپزشکی استان از آغاز واکسیناسیون رایگان سراسری علیه بیماری لمپی اسکین در جمعیت دام سنگین خوزستان خبر داد.

به گزارش ایلنا از خوزستان، محمد آنتیک چی با اعلام این خبر، گفت: واکسیناسیون دام‌های سنگین استان علیه بیماری لمپی اسکین با هدف پیشگیری و کنترل این بیماری از اول آذر ماه سال‌ جاری آغاز و به مدت ۶۰ روز ادامه خواهد داشت.

وی افزود: پیش‌بینی می‌شود در این واکسیناسیون سراسری، ۳۵۰ هزار راس دام سنگین (شامل گاومیش، گاو و گوساله) واکسینه شوند.

آنتیک چی خاطرنشان کرد: لمپی اسکین از جمله بیماری‌های ویروسی در دام سنگین (گاو و گوساله) است که با تشکیل ندول‌های جلدی در سطح بدن دام مشخص می‌شود و می‌تواند خسارات اقتصادی فراوانی به صنعت دامداری وارد کند.

وی همچنین افزود:  انتقال بیماری لمپی اسکین بیشتر از طریق حشرات ناقل رخ می‌دهد و با توجه به بروز این بیماری در فصول بهار و تابستان که فصل فعالیت حشرات و بندپایان است، واکسیناسیون قبل از شروع فصول مذکور ضروری می باشد.

رئیس اداره بهداشت و مدیریت بیماری‌های دامی دامپزشکی خوزستان در ادامه خاطر نشان کرد: واکسیناسیون به موقع، انجام ضدعفونی، سم پاشی به صورت مرتب و جلوگیری از تردد افراد متفرقه و وسایل نقلیه به دامداری از جمله مهم‌ترین راه‌های پیشگیری از بیماری لمپی اسکین است.

وی از دامداران خواست در صورت بروز بیماری لمپی اسکین در واحدهای دامداری، نسبت به قرنطینه کردن دام اقدام کنند.

شایان ذکر است بیماری پوستی لمپی‌اسکین، بیماری مشترک بین انسان و دام نیست و تنها جمعیت دامی گاو و گوساله درگیر این بیماری می‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز