خبرگزاری کار ایران

در جلسه شورای توسعه بخش تعاون استان مرکزی عنوان شد:

بخش تعاون و اقتصاد دانش‌بنیان، 2 راه نجات اقتصاد کشور

asdasd
کد خبر : ۱۴۱۹۶۹۲

تعاونی‌های غیرفعال و راکد باید هرچه زودتر تعیین تکلیف شوند

استاندار مرکزی با بیان اینکه این اعتقاد وجود دارد که بخش تعاون باید تقویت و توسعه یابد، گفت: راه نخست نجات اقتصاد کشور از مسیر بخش تعاون می‌گذرد که 50 درصد از آن را تشکیل می‌دهد. اقتصاد دانش‌بنیان نیز راه دوم نجات اقتصاد کشور است که 50 درصد بقیه را شامل می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا، فرزاد مخلص‌الائمه در جلسه شورای توسعه بخش تعاون استان مرکزی، افزود: این 2 بخش در کنار یکدیگر می‌توانند وضعیت اقتصاد را ارتقاء دهند و به سطح بالاتری برسانند. در این راستا رسانه‌ها باید در حوزه ترویج تعاون با جدیت ورود پیدا کنند.

وی ادامه داد: شرکت‌های تعاونی‌ باید فراگیر باشند تا به اهداف ترسیم شده در قانون برسند. در این رابطه حل مشکلات تعاونی‌ها در استان مرکزی با جدیت پیگیری می‌شود و مسائل استانی در داخل استان گره‌گشایی می‌گردد.

استاندار مرکزی اظهار داشت: در گذشته به بخش تعاون و توسعه آن توجهی نمی‌شد و تعاونی در ادبیات فرایندهای اقتصادی جایگاهی نداشتند. اما در حال حاضر به بخش تعاون و توسعه آن در اقتصاد، نگاه ویژه وجود دارد.

مخلص‌الائمه تصریح کرد: برخی تعاونی‌ها از جمله تعاونی‌های روستایی و کشاورزی از بخش‌های اولویت‌دار تعاونی‌ها هستند. همچنین بحث مسکن کارگری قطعاً از دیگر مسائل اولویت‌دار در استان مرکزی است و با جدیت پیگیری خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه وجود تعداد زیادی تعاونی راکد و غیرفعال در استان مناسب نیست، بیان داشت: تعاونی‌های راکد و غیرفعال این استان باید در اسرع وقت نسبت به تعیین تکلیف وضعیت خود اقدام کنند و نتیجه اعلام شود. چرا که این موضوع تأثیر خود را در اقتصاد کلان نشان می‌دهد و بسیار مشهود است.

استاندار مرکزی در این رابطه تأکید کرد: اعضای این تعاونی‌ها باید دعوت شده و جلساتی برای آنها برگزار شود تا مشکلات و علل راکد و غیرفعال بودن آنها مورد بررسی قرار گیرد تا اگر موانع قابل حل وجود دارد، گره‌گشایی شود. همچنین در صورتی که قصد ادامه فعالیت ندارند باید انحلال خود را به صورت رسمی اعلام کنند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری مرکزی نیز در این جلسه گفت: بر اساس سند توسعه بخش تعاون کشور، مصوبه‌ای از سوی دولت ابلاغ شده تا بر اساس این سند شورای تعاونی استان‌ها تشکیل شود. امروز اولین جلسه این شورا تشکیل شد.

حسن میرزاخانی به وضعیت تعاونی‌های غیرفعال و راکد در استان مرکزی اشاره کرده و افزود: تعاونی‌های غیرفعال و راکد در استان باید هرچه زودتر تعیین تکلیف شوند، ممکن است این تعاونی‌ها مطالباتی داشته باشند که باید پیگیری شود.

وی ادامه داد: 52 درصد از درآمدهای دولت از محل مالیات است که این موضوع پیش از دولت سیزدهم کمتر از 30 درصد بود. در حال حاضر 48 درصد از درآمدهای دولت هنوز محقق نشده و در این رابطه لازم است تمامی هزینه‌های دولت از محل مالیات تأمین شود. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز