خبرگزاری کار ایران

متلاشی شدن شبکه گسترده قاچاق سوخت در استان مرکزی

asdasd
کد خبر : ۱۴۱۹۳۳۲

رئیس کل دادگستری استان مرکزی از متلاشی شدن شبکه گسترده قاچاق سوخت در استان خبر داد و گفت: مطابق گزارشات رسیده از سوی سربازان گمنام امام زمان، یک شبکه سازمان‌دهی شده شامل واحدهای تولیدی متخلف و رانندگان حمل‌کننده مواد نفتی که وظیفه تأمین سوخت نیروگاه‌های برق را برعهده دارند، شناسایی شدند.

به گزارش ایلنا، حجت‌الاسلام سید عبدالمهدی موسوی افزود: این افراد با هم‌دستی تعدادی از کارکنان متخلف در نیروگاه‌های تولید برق کشور، اقدام به سرقت محصولات نفتی کرده و به جای ارسال این محصولات به مقاصد اصلی خود، آن را به مقاصد مد نظر خودشان در شرکت‌های مختلف، هدایت می‌کردند.

وی ادامه داد: در این شبکه، رانندگان طرف قرارداد با یکی از شرکت‌های پخش و پالایش در یکی از شهرستان‌ها، با همدستی صنایع متخلف در داخل و خارج از استان، پس از تحویل سوخت از شرکت پخش مذکور و پلمپ محموله، اقدام به دستکاری در پلمپ می‌کردند.

رئیس کل دادگستری استان مرکزی اظهار داشت: در این رابطه با هماهنگی صورت گرفته با کارکنان متخلف در نیروگاه‌های برق مقصد، در برخی موارد بار آلوده را بارگیری کرده و در مخازن نیروگاه‌ها تخلیه می‌کردند و در برخی موارد نیز اصلاً سوختی تحویل نیروگاه نمی‌دادند.

حجت‌الاسلام موسوی تصریح کرد: با صدور دستورات قضایی و اقدام مناسب و به موقع سربازان گمنام امام زمان (عج) در اداره کل اطلاعات استان مرکزی، 10 نفر شامل 2 نفر راننده، یک نفر مالک شرکت متخلف و 7 نفر کارمند متخلف یکی از نیروگاه‌های کشور دستگیر شدند.

وی بیان داشت: این افراد ضمن اعتراف به اقدامات خلاف قانون خود و سرقت مقدار 7 میلیون لیتر فرآورده نفتی، مقادیری از رشوه‌های اخذ شده، شامل وجه نقد و سکه طلا، کشف و ضبط شد. همچنین پرونده مربوطه در دادسرای عمومی و انقلاب اراک تشکیل شده و در حال رسیدگی است.

رئیس کل دادگستری استان مرکزی به تخلفات صورت گرفته توسط این شبکه اشاره داشته و تأکید کرد: این اقدام علاوه بر ایجاد مشکلات زیست‌محیطی ناشی از به کارگیری مواد آلوده و غیراستاندارد در نیروگاه‌های کشور، موجب کاهش بازدهی نیروگاهی و افزایش استهلاک قطعات نیروگاه‌های مربوطه شده است.

حجت‌الاسلام موسوی به وجود شرکت‌های پالایش و پتروشیمی متعدد و همچنین شرکت‌های هیدروکربنی در استان مرکزی اشاره کرده و ابراز داشت: این استان مستعد وقوع جرم قاچاق سوخت است و متخلفین از شیوه‌های متعدد برای قاچاق سوخت استفاده می‌کنند.

وی اضافه کرد: پدیده قاچاق، به خصوص در زمینه مواد سوختی و نفتی که اثر مستقیمی بر دیگر مایحتاج عمومی دارد، مذموم است. در این راستا همواره دستگاه قضایی نسبت به شناسایی و برخورد قاطع و لازم با آن حساس است. همچنین عزم جدی برای مقابله با آن را داشته و با همکاری نهادهای ذیربط این مسئله را پیگیری می‌کند. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز