خبرگزاری کار ایران

با تعامل میراث فرهنگی با شهرداری کرج؛

فضای سبز اطراف پل دختر کرج ساماندهی می‌شود

asdasd
کد خبر : ۱۴۱۷۵۵۰

سرپرست معاونت میراث فرهنگی البرز از تعامل با شهرداری برای جمع آوری فضای سبز طرفین پل خاتون تا چند متر، برای جلوگیری از نفوذ رطوبت به بنای پل خبر داد.

به گزارش ایلنا از البرز، مهدی ارباب نیا روز دوشنبه ٢٢ آبان ١۴٠٢ با اشاره به بازدید از پل دختر(خاتون) کرج که به همراه شهردار منطقه ١٠ صورت گرفت، اظهار کرد: با توجه به آسیب رطوبت به پی پل مقرر شد شهرداری فضای سبز اطراف این بنا را تا چند متر جمع آوری کند. 

سرپرست معاونت میراث فرهنگی البرز افزود: همچنین جدولگذاری و ساماندهی رمپ ورودی به زیر پل برای جلوگیری از نفوذ آب باران به بدنه پل انجام می‌شود. 

ارباب نیا ادامه داد: به این ترتیب طراحی مسیر آب به گونه‌ای صورت می‌گیرد که آب‌های سرازیر شده از اطراف به سمت پل با استفاده از جدول‌گذاری و مسیرهای انحرافی کنترل شود. 

او افزود: همچنین رمپ ورودی به زیر پل برای ایمنی افراد از فاصله حدود دو و نیم متری بنا جمع آوری می شود.

پل دختر کرج که با نام پل شاه عباسی هم شناخته می‌شود از سازه‌های دوره صفویه محسوب‌می‌شود که بر بقایای پلی کهن‌تر منسوب به دوره سلجوقی و به نام پل خاتون ایجاد شده‌است و بازسازی آن در دوره صفوی به این سازه نمای پل‌های دوره صفوی را داده است. پل شاه عباسی کرج با عنوان پل دختر در سال ١٣٧٩ در لیست آثار ملی ایران با شماره ۳۵۰۱ به ثبت رسید.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز