خبرگزاری کار ایران

استاندار کرمانشاه:

مشکل آب شهرستان جوانرود تا دهه فجر امسال برطرف می‌شود

asdasd
کد خبر : ۱۴۱۶۸۶۴

استاندار کرمانشاه گفت: با بهره برداری از تصفیه خانه شهرستان جوانرود در دهه فجر امسال مشکل و تنش آبی این شهرستان برطرف خواهد شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از کرمانشاه، محمدطیب صحرایی در جلسه شورای اداری جوانرود که امروز در فرمانداری برگزار شد، با اشاره به تعداد شهدا و ایثارگران این شهرستان، اظهار داشت: 344 شهید و 12 هزار رزمنده مدال افتخاری برای این شهرستان است و غباری که هرزگاهی بلند می‌شود نباید خللی در این افتخار ایجاد کند.

وی در ادامه با اشاره به اقدامات عمرانی بویژه در حوزه مدرسه سازی، گفت: امید داریم مجموعه مدارس در حال ساخت به موقع افتتاح شود و به عنوان هدیه پنج میلیارد تومان برای ساخت مدرسه کوثر تقدیم خواهیم کرد که در مهر ماه سال آینده مورد استفاده قرار گیرد.

نامدار حسینی فرماندار جوانرود نیز در ادامه این نشست با اشاره به زلزله سال 96 در استان و خسارات ناشی از آن، اظهار داشت: هرچند خوشبختانه زلزله سال 96 در این شهرستان فوتی به دنبال نداشت اما خسارت زیربنایی بسیاری را تحمیل کرد. 

وی با بیان اینکه مهاجرت به این شهرستان مشکلاتی را در زمینه تأمین آب شرب و ترافیک ایجاد کرده است افزود: حدود 80 تا 100 لیتر در ثانیه کمبود آب شرب در شهرستان وجود دارد و منابع پایدار وجود ندارد.

حسینی با اشاره به کمبود شدید فضای ورزشی و آموزشی در شهرستان گفت: مدارس به صورت دو شیفت فعالیت دارند و اکنون 100 کلاس در قالب 12 مدرسه نیاز است و پنج مدرسه در حال ساخت است که به دلیل نبود اعتبارات متوقف شده است.

وی افزود: تکمیل پروژه آبرسانی و تصفیه‌خانه، توجه ویژه به بیمارستان شهرستان، تعیین تکلیف مجتمع تجاری الماس و بهسازی وضعیت راه‌ها از دیگر مطالبات فرماندار جوانرود بود.

معاون امنیتی سیاسی استاندار کرمانشاه نیز در این نشست با اشاره به در پیش بودن انتخابات مجلس شورای اسلامی، اظهار داشت: بخشی از فضای پیشرفت و بهبود وضعیت زندگی مردم در ساحت‌های مختلف بسته به مشارکت مردم در انتخابات است که نماینده‌ای را انتخاب کنند که پیشرفت منطقه را ریل‌گذاری کند.

علی شعبانی گفت: شهرستان جوانرود امروز یک جوان برومند قد کشیده است که شرایط سخت را پشت سر گذاشته و می‌تواند قطب اقتصادی برای کرمانشاه و استان‌های همجوار باشد.

وی با اشاره به تلاش برای تبدیل مرزنشینی به یک فرصت و تسهیل تولید ثروت برای مردم منطقه افزود: ما راه دشواری را برای بازگشایی معابر طی کردیم و تلاش می‌کنیم این منطقه به عنوان قطب اقتصادی توان رقابت با رقبای کشوری را داشته باشد اما زیرساخت مورد نیاز برای تمام این پیشرفت‌ها امنیت است.

از مصوبات شورای اداری این شهرستان می توان به، وارد مدار شدن آب چاه‌های حفر شده در روستای تم تم به منظور تأمین آب شرب شهر جوانرود تا دهه فجر، تأمین آب شرب 13 روستا تا دهه فجر، رفت مشکل تنش آبی شهر جوانرود تا پایان خرداد 1403 از طریق حفر چاه در مناطق مستعد و شناسایی شده، افتتاح تصفیه خانه فاضلاب جوانرود تا پایان سال جاری، تأمین زمین برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن تا پایان آذر امسال، تعریف راه بیاشوش به جوانرود تا پایان 1403، تشکیل کارگروه با مسئولیت معاون هماهنگی امور عمرانی برای پیگیری و رفع مشکل مجتمع الماس، افتتاح مدارس تمام رضا(ع)، کوثر و خیرساز شهرک ظفر تا پایان شهریور 1403، تعیین تکلیف آب شهرک صنعتی جوانرود، تخصیص یک میلیارد تومان برای مسجد جامع جوانرود، بهسازی مسیر بیاشوش تا ورودی شهر جوانرود تا پایان سال، تکمیل سالن سقف کوتاه و پیست اسکیت تا دهه فجر، آماده سازی محل اجرای هر سه فاز طرح ملی جهش ملی مسکن شهر جوانرود تا پایان سال، افتتاح بخش ویژه نوزادان، تأمین یک دستگاه آمبولانس و تعمیر دو دستگاه آمبولانس، افتتاح مرکز جامع سلامت روستای صفی‌آباد تا پایان خرداد 1403، افتتاح خانه بهداشت روستای بیاشوش تا دهه فجر، افتتاح پایگاه سلامت مهرگان تا پایان سال، تأمین اعتبار 35 میلیارد به منظور تکمیل و بهره‌برداری از تصفیه خانه فاضلاب شهر جوانرود و تأمین مبلغ 400 میلیون تومان اعتبار برای تکمیل پیست اسکیت شهر جوانرود اشاره کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز