خبرگزاری کار ایران

ضرورت رتبه بندی نانوایی‌ها در خراسان رضوی

asdasd
کد خبر : ۱۴۱۴۵۰۹

مدیر کل استاندارد خراسان رضوی با بیان اینکه نظارت بر تولید نان با کیفیت برعهده این اداره کل است، گفت: در گام نخست از معاونت اقتصادی استانداری خواستار اعمال نظارت بر تولید نان و رتبه‌بندی نانوایی‌های مشهد هستیم.

به گزارش ایلنا از مشهد، محمد سجادی عطار افزود: تولید با کیفیت محصول نان و نظارت بر وزن آن و موضوع کم فروشی و همچنین میزان مصرف انرژی در فرآیند تولید از جمله وظایف نظارتی اداره کل استاندارد خراسان رضوی است.

وی به اختصاص حجم قابل توجهی آرد یارانه ای به حدود ۲ هزار نانوایی در مشهد اشاره و بیان کرد: از این رو نظارت بر نانوایی ها با رتبه بندی آنها برای تولید با کیفیت و با وزن مشخص نان در این کلانشهر از اهمیت بسزایی برخوردار است.

مدیر کل استاندارد خراسان رضوی گفت: با هماهنگی شورای آرد و نان به معاونت اقتصادی استانداری خراسان رضوی پیشنهاد داده‌ایم طبق مولفه‌هایی، رتبه بندی نانوایی‌ها را در دستور کار قرار دهند و در جلسات این موضوع مطرح شده است اما اجرای آن منوط به مصوبات استانی و تامین بودجه برای این اداره کل است.

سجادی طرح رتبه بندی نانوایی ها در استان خراسان رضوی را نخستین ایده کشوری در این خصوص عنوان کرد و گفت: رعایت ضوابط بهداشتی، استفاده از آرد کامل در طبخ نان، کنترل وزن آرد و نان، پخت نان با حرارت غیرمستقیم، میزان مصرف انرژی و میزان آموزش کارکنان نانوایی از جمله شاخصه های مدنظر اداره کل استاندارد استان برای رتبه بندی حدود ۲ هزار و ۲۰۰ نانوایی مشهد است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز