خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان عشایر:

نظام بیمه اجتماعی؛ عامل توسعه و رفاه کشور است

asdasd
کد خبر : ۱۴۱۳۰۴۹

مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر گفت: از آنجایی که بیمه زمینه رشد و توسعه را فراهم می‌کند به لحاظ ماهیت، مانع از ایجاد فاصله طبقاتی می‌شود و در نتیجه موجب کاهش آسیب های اجتماعی در سطح جامعه می‌شود.

به گزارش ایلنا از البرز، بیت اله برقراری در «همایش استانی شهر، روستا و عشایر» استان البرز که با حضور مسئولان استانی برگزار شد به اهمیت نظام بیمه اجتماعی کشور پرداخت و اظهار کرد: برای رسیدن به عدالت اجتماعی و توسعه اقتصادی، بایستی چتر بیمه‌ای را گسترش داده و فرهنگ بیمه‌ای را رواج دهیم.

برقراری نظام بیمه اجتماعی را در کنار هزینه‌هایی که دارد، درآمدزا عنوان کرده و گفت:  نظام بیمه اجتماعی می‌تواند به توسعه همه جانبه ملی کمک کند و بایستی در اولویت برنامه‌های توسعه سیاسی، اجتماعی و فرهنگی قرار گیرد و این قابلیت را دارد که از طریق ایجاد درآمد، هزینه کمتری داشته باشد و باعث توسعه رفاه اجتماعی و پاسخگویی به نیازهای مادی و معنوی انسان‌ها را در کنار یکدیگر در نظر بگیرد.

مدیرعامل صندوق ایجاد زمینه‌های استقلال اقتصادی و پرهیز از اعطای کمک‌های مستقیم را در رشد معنوی و نهایتاً توسعه اجتماعی جامعه مؤثر دانست و بیان داشت: یکی از نیازهای اساسی نظام بیمه اجتماعی کشور برخورداری از یک نظام بیمه اجتماعی فراگیر است که همه بخش‌های رفاه اجتماعی را در بر گیرد و دستگاه‌های قانون گذار و مجری بایستی به ایفای نقش بپردازند.

وی نظام‌های بیمه‌ای و منابع در اختیار آنها را در ایجاد یک قدرت مالی و حضور در سرمایه‌گذاری‌های پرسود، توانمند ارزیابی کرده و گفت: رویکرد و قالب در نظام‌های پیشرفته بیمه اجتماعی،استقرار نظام‌های چند لایه‌ است که همه گروه‌های جمعیتی را پوشش می‌دهد. در واقع با لایه بندی نظام بیمه‌ای امکان ارائه حمایت‌های اجتماعی در لایه اول،اجرای بیمه‌های اجتماعی در لایه دوم و در نهایت حضور بیمه‌های خصوصی و تجاری مبتنی بر پس اندازهای فردی، در لایه سوم وجود دارد. به این ترتیب الگوهای پیشرفته نظام بیمه‌ای، عدالت اجتماعی و برخورداری از رفاه، متناسب با ظرفیت‌ها و قابلیت افراد فراهم شده است و قدرت انتخاب افراد را در جامعه افزایش می دهد و این یعنی هر کدام از لایه های نظام بیمه ای با سطح حمایتی مشخص و منطبق با سطح توانایی و جایگاه افراد جامعه فراهم می‌شود.

برقراری در ادامه به نقش بیمه ها در جوامع تأکید کرده و افزود: از آنجایی که بیمه زمینه رشد و توسعه را فراهم می‌کند به لحاظ ماهیت، مانع از ایجاد فاصله طبقاتی می‌شود و در نتیجه موجب کاهش آسیب های اجتماعی در سطح جامعه می گردد.

مدیرعامل صندوق نقش محوری آموزش در توسعه فرهنگ بیمه ای کشور را اجتناب ناپذیر عنوان کرده و گفت: با توجه به زمان طولانی لازم برای شکل‌گیری تحولات فرهنگی، استفاده از روش‌های راهبردی برای فرهنگ سازی و توسعه بیمه، با شناخت نقاط قوت و ضعف فرهنگ ملی و برنامه‌ریزی لازم، الزامی است.

وی به رابطه مستقیم و تعیین کننده بین گسترش بیمه و درجه توسعه اقتصادی کشورها اشاره کرد و گفت: توسعه اقتصادی پایدار، به شرایط با ثبات و اطمینان بخش وابسته است. بر همین اساس بیمه به عنوان یکی از ارکان مهم برای از بین بردن یا کاهش خطر در فعالیت‌های اقتصادی و امنیت سرمایه‌گذاری  و در نهایت افزایش تولید در کشور نقش بسزایی دارد.

این مدیر، گسترش فرهنگ بیمه را موجب  جهش بازار، آرامش خاطر و تسهیل و تسریع در امر سرمایه‌گذاری دانست و گفت: بیمه هزینه نیست بلکه نوعی سرمایه‌گذاری است و مردم بایستی از مزایای آن آگاه شوند. بیمه از جنبه رفاه مادی و آسایش فکری حائز اهمیت است و گسترش چتر بیمه موجب ارتقاء درجه خود اتکایی افراد، کاهش هزینه‌های دولتی، مصرف هزینه‌ها در امور زیربنایی و رشد و توسعه اقتصادی کشور می‌شود.

مدیرعامل صندوق به برخی اقدامات ارزشمند صندوق اشاره کرده و گفت: انجام محاسبات بیمه‌ای و تضمین ضریب پشتیبانی تا ۲۰ سال آینده، افزایش ضریب پوشش بیمه اجتماعی، جذب بیش از ۶۱۳ نفر هزار بیمه‌شده جدید، تمدید بیمه‌پردازی بیمه‌شدگان جدید ۸۲ درصد، افزایش سهم پوشش بیمه بانوان به ۴۱ درصد، افزایش ۴۳ درصدی میانگین دریافتی مستمری‌بگیران، اجرای طرح پرداخت ۲۲ هزار فقره تسهیلات به مستمری بگیران، اجرای طرح بیمه تکمیلی درمان مستمری بگیران، بخشی از عملکرد صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر در دو سال گذشته است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز