خبرگزاری کار ایران

در گفت‌وگو با ایلنا عنوان شد؛

کمبود اعتبار آبخیزداری قزوین با تخصیص یک "همت" رفع می‌شود/آمادگی برای مقابله با سیلاب در فصل بارش‌ها

asdasd
کد خبر : ۱۴۱۲۵۷۴

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان قزوین گفت: برای جلوگیری از سیلاب و حفاظت از آب و خاک قراردادی با قرارگاه امام حسن(ع) در حال نهایی شدن است که با آن بیش از یک همت (یک‌هزار میلیارد تومان) در مدت سه سال برای پروژه‌های استان هزینه می‌شود و اقدامات خوبی خواهیم داشت و کمبود بودجه جبران می‌شود.

محسن قاسم‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا در قزوین با اشاره به اقدامات صورت گرفته در حوزه آبخیزداری برای مقابله با سیل در فصل بارش‌ها گفت: در روستای توآباد و اورنه با اعتبار 85500 میلیون ریال از اعتبارات استانی و 15000  میلیون ریال از اعتبارات ملی اقداماتی صورت گرفته تا بتوانیم جلوی سیل را تا 70 درصد بگیریم.

مدیرکل آبخیزداری و منابع طبیعی استان قزوین ادامه داد: پروژه آبخیزداری در حوزه آبخیز فلارمیلک الموت غربی زیرحوزه تاج دره با اعتبار 25000 میلیون ریال؛ پروژه‌های زیرحوزه‌های میزوج، عبدل‌آباد، شفیع‌آباد، رزجرد، باراجین، سلطان آباد کوهین و الولک با اعتبار 180000 میلیون ریال اجرا شده؛ همچنین حدود 10 بند قدیمی احیا و بازسازی شده است.

وی عنوان کرد: پروژه‌های مختلف بیولوژیک، بیومکانیک، مدیریتی و ساخت سازه‌های مختلف در دست اجرا است که از فرسایش خاک که سالانه حدود 14 تن در هکتار است، جلوگیری خواهد کرد.

این مسئول اظهار کرد: چرای مازاد دام در عرصه و یا شخم زدن در جهت شیب عرصه‌ها یکی از مواردی است که به پوشش گیاهی آسیب می‌زند و در سیلاب تاثیرگذار است؛ از این رو در این باره هم اقداماتی انجام شده است.

برخورد با دهیارانی که عرصه منابع طبیعی را اجاره می‌دهند

وی ادامه داد: با چرای دام‌هایی که مازاد بر ظرفیت بوده و پروانه نداشته باشند، برخورد می‌شود و متخلفان به مراجع قضایی هم معرفی خواهند شد.

قاسم‌زاده با تاکید بر فرهنگ‌سازی در حفظ منابع آب و خاک گفت: منابع طبیعی متعلق به همه مردم است و باید برای حفاظت از آن و همراهی مردم فرهنگ‌سازی صورت گیرد.

وی با بیان اینکه با دهیارانی که اجازه استفاده از عرصه برای چرای دام را می‌دهند، برخورد خواهد شد، عنوان کرد: با این پدیده برخوررد جدی می‌کنیم و این موضوع در جلسات مختلف با دهیاران و اعضای شورای روستاها مطرح شده و قرار است تا در سال پیش رو این موضوع را نهادینه کنیم و درصورتی که تخلف دیده شود، علیه شورا، دهیار و شخصی که از عرصه استفاده کرده، شکایت خواهد شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز