خبرگزاری کار ایران

۹۳ درصد مطالبات چغندر کاران آذربایجان غربی پرداخت شد

asdasd
کد خبر : ۱۴۱۰۷۷۶

رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت: از ابتدای فصل برداشت چغندرقند، بیش از یک هزار و ۴۱۳ میلیارد تومان چغندر از کشاورزان استان خریداری شده که از این مبلغ ۹۳ درصد مطالبات چغندر کاران پرداخت شده است.

به گزارش ایلنا، خسرو شهبازی با بیان اینکه از اول فصل برداشت چغندر در استان تاکنون بیش از ۵۶۵ هزار تن از این محصول توسط کارخانه‌های قند استان خریداری شده است و این روند ادامه دارد.

شهبازی افزود: مجموع ارزش چغندرقند های خریداری شده بیش از یکهزار و ۴۱۴ میلیارد تومان است که ازاین مبلغ ۹۳ درصد مطالبات کشاورزان پرداخت شده و مابقی نیز در اسرع وقت پرداخت خواهد شد.

شهبازی تصریح کرد: امسال پیش بینی می‌شود، حدود یک میلیون و ۸۵۰ هزار تن چغندرقند از مزارع استان برداشت و روانه کارخانه های قند استان شود.

این مسئول بیان کرد: شهرستان‌های پیرانشهر، بوکان، میاندوآب، نقده به ترتیب بیشترین سطح زیر کشت چغندرقند را به خود اختصاص داده اند و روند برداشت در تمامی شهرستانها ادامه دارد.

وی ادامه داد: کارخانه‌های قند ارومیه، پیرانشهر و خوی به ترتیب بیشترین میزان خرید چغندر قند را در سال جاری داشتند.

شهبازی با اشاره به اینکه آذربایجان غربی پیشتاز کشت چغندرقند در کشور است، اضافه کرد: شش کارخانه قند در ارومیه، خوی، نقده، پیرانشهر، مهاباد و میاندوآب با مجموع ظرفیت روزانه ۲۱ هزار تن در راستای خرید و جذب محصول چغندر قند کشاورزان فعال هستند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی با بیان اینکه متوسط عیار چغندرقند برداشتی ۶./۱۶ درصد است، افزود: ۳۰ هزار هکتار کشت قرار دادی چغندر قند در استان محقق شد که ۱۴ هزار  و ۵۰۰ هکتار درون حوضه آبریز دریاچه و بقیه در خارج از حوضه بوده است.

وی تاکید کرد: افزایش تولید در واحد سطح و مدیریت مصرف بهینه آب در مزارع ضروری است که در اولویت برنامه کشت چغندرکاران قرار گیرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز