خبرگزاری کار ایران

رئیس جهاد کشاورزی لرستان:

استفاده از استخرهای دو منظوره سبب ایجاد اشتغال مولد در استان می‌شود

asdasd
کد خبر : ۱۴۱۰۳۳۸

رئیس جهاد کشاورزی لرستان بر استفاده از استخرهای دو منظوره کشاورزی و پرورش آبزیان تاکید کرد و گفت: این رویکرد سبب ایجاد اشتغال مولد، توسعه آبزیان پرورشی و بهبود کیفیت خاک کشاورزی استان خواهد شد.

به گزارش ایلنا،  سید عماد شاهرخی روز یکشنبه - سی مهرماه - در جلسه بررسی طرح‌های رسته شیلات لرستان با تاکید براینکه یکی از برنامه‌های وزارت جهاد کشاورزی استفاده از استخرهای دومنظوره است، اظهار داشت: لازم است تا از استخرهای موجود به صورت دو منظوره استفاده شود به گونه‌ای که از استخر آب آبیاری می‌توان ماهی را نیز پرورش داد و به بهترین درآمد رسید.

وی بر ضرورت استفاده از استخرهای دو منظوره کشاورزی و پرورش آبزیان تاکید کرد و گفت: این رویکرد سبب ایجاد اشتغال مولد، توسعه آبزیان پرورشی و بهبود کیفیت خاک کشاورزی خواهد شد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان ادامه داد: در راستای اجرای این طرح؛ یک کار ترویجی و تولیدی انجام می شود که تاثیر بسزایی در اشتغال و تولید استان خواهد داشت.

شاهرخی اضافه کرد: از آنجایی که این استان دارای ظرفیت مطلوب در حوزه آبزی پروری است لازم است، در این راستا اطلاع رسانی و فرهنگ سازی های لازم صورت گیرد و کشاورزان به این سمت سوق داده شوند تا بهره وری ارتقا یابد.

وی در بخش دیگری از صحبت هایش به شرایط اشتغالزایی در این طرح گریزی زد و گفت: با 6 میلیارد تومان سرمایه گذاری در طی دوره 5 ساله برای 400 نفر اشتغال ایجاد خواهد شد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان عنوان کرد: با هم افزایی و با توجه به ظرفیت‌های استان در حوزه آبزی پروری و... در استفاده از استخرهای دو منظوره، لرستان می‌تواند یکی از استان‌های پیشرو در این طرح باشد.

وی تصریح کرد: برای اجرای این طرح بایستی اصول امنیتی زیستی در مزارع پرورش ماهی بررسی شود و آب مورد نیاز برای آنها تامین گردد. در بحث بیماری های مزارع کوچک مقیاس پرورش ماهی نیز پایش و نظارت های لازم صورت گیرد.

شاهرخی گفت: واحدهای پرورش ماهی کوچک مقیاس و استخرهای چند منظوره ساماندهی شوند. همچنین در راستای صدور پروانه و گواهی حمل نیز تسریع وجود داشته باشد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز