خبرگزاری کار ایران

دستگیری باند حفاران غیر مجاز در "صحنه"

asdasd
کد خبر : ۱۴۱۰۱۹۶

رئیس اداره میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان صحنه از دستگیری باند حفاران غیرمجاز در این شهرستان خبر داد.

به گزارش ایلنا از کرمانشاه، سعید بروشان با اعلام این خبر اظهار کرد: شامگاه ۲۹ مهر یک باند که برای حفاری غیر مجاز وارد شهرستان صحنه شده بودند با همکاری نیروی انتظامی دستگیر شدند. 

وی افزود: به دنبال گزارش‌های مردمی مبنی بر ورود یک باند حفار آثار تاریخی به شهرستان صحنه پس از شناسایی و تعقیب و مراقبت، این باند در محدوده دهستان خدابنده‌لو دستگیر شدند. 

رئیس میراث فرهنگی صحنه با تقدیر از همکاری نیروی انتظامی و پاسگاه ده لق، گفت: این باند که شامل دو نفر بودند دستگیر و برای انجام مراحل قضایی به داگستری معرفی می‌شوند. 

وی تصریح کرد: از این باند تجهیزاتی همچون دستگاه نقطه‌زن، دستگاه شعاع‌زن، اسکنر و کتابچه دفینه‌یابی کشف و ضبط شده است. 

بروشان در ادامه با تاکید بر اینکه حفاظت و صیانت از آثار تاریخی وظیفه همگانی است، افزود: نقش مردم به عنوان صاحبان اصلی آثار تاریخی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. 

وی گفت: با توجه به کمبود نیروی انسانی یگان حفاظت آثار تاریخی و تعدد آثار و محوطه‌های تاریخی در سطح شهرستان، استفاده از ظرفیت دهیاری‌ها، گروه‌های مردم نهاد و معتمدین محلی در دستور کار این اداره برای حفاظت از آثار تاریخی قرار داد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز