خبرگزاری کار ایران

رئیس سازمان صمت گیلان:

فروشگاه‌ها در گیلان از عرضه برنج خارجی خودداری کنند

asdasd
کد خبر : ۱۴۰۶۴۵۰

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان گفت: فروشگاه‌های گیلانی در راستای حمایت از تولید داخل تعصبانه از عرضه برنج خارجی خودداری کنند.

به گزارش ایلنا از رشت، تیمور پورحیدری با توجه به دستور صریح استاندار گیلان پیرو جلسه معاون اول ریاست جمهوری مبنی بر امتناع از توزیع و فروش برنج‌های خارجی وارداتی در بازارهای سه استان شمالی اظهار کرد: برای برون رفت از مشکلات انباشت تولیدات برنج داخلی؛ طی نامه‌ای به همه فروشگاه‌ها بزرگ و زنجیره‌ای انجمن‌های پخش، شرکت‌های تعاونی و اتحادیه‌های مرتبط امتناع از توزیع و عرضه برنج خارجی اعلام شده است.

وی با بیان اینکه ۲۳۸ هزار هکتار مزارع برنج، می‌توانند ظرفیت مناسبی برای تولید برنج مطلوب ایرانی باشد، افزود: با بررسی و اعلام کارشناسان جهاد کشاورزی استان تولید برنج گیلان را از ۷۵۰ هزار تن می‌توان به ۹۰۰ هزار تن در سال ارتقا داد در صورتی که حمایت‌های لازم از این محصول با کیفت بومی و اصیل لحاظ شود.

این مسئول با اشاره به اجرای طرح نظارت برای تبدیل شلتوک به برنج سفید اضافه کرد: حمایت از تولیدات مرغوب داخلی وظیفه ما است و همه این اقدامات در مسیر حمایت از تولیدات داخلی و کشاورزان پرتلاش استان است تا زحمات آنها بی اجر نماند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان ضمن تاکید و الزام مکتوب به کلیه عاملین سطح عرضه و توزیع برنج در استان تا اطلاع ثانوی، گفت: علاوه بر اینکه فروشگاه‌های گیلانی ملزم هستند که با تعصب از عرضه و فروش برنج خارجی خودداری کنند، شهروندان فهیم نیز در جهت کمک به کشاورزان سخت کوش، از خرید و مصرف برنج‌های خارجی موجود قبلی در بازار جداً اجتناب کنند.

گفتنی است، طی جلسه بررسی مشکلات و مسائل کشاورزان سه استان شمالی کشور که با حضور معاون اول رئیس جمهور برگزار شد و مخبر معاون اول رئیس جمهور دستورات ویژه‌ای برای برون رفت از وضعیت فعلی و رفع مسائل موجود صادر کرد و استانداران سه استان شمالی کشور را مکلف کرد به منظور فروش برنج کیفی باقی مانده در انبارهای کشاورزان و سایر محصولات کشاورزی و باغی، راهکارهای تسهیل صادرات این محصولات را بررسی کنند تا از طریق منابع حاصل از صادرات، بخشی از مطالبات کشاورزان تأمین شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز