خبرگزاری کار ایران

ایلنا از خراسان رضوی گزارش می‌دهد؛

گلایه ساکنین سجاد شهر سبزوار از ابهام در مالکیت اراضی/ اداره راه و ثبت اسناد در جانمایی اشتباه کردند

asdasd
کد خبر : ۱۴۰۴۱۵۷

اشتباه رخ داده از سوی اداره ثبت اسناد و املاک و راه و شهرسازی سبزوار، در جانمایی دقیق اراضی شمالی این شهر باعث بروز اعتراض و انتقاد مردم نسبت به مالکیت قطعی اراضی خود شده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، اراضی سجاد شهر سبزوار که ۲ هزار شهروند در آن سند رسمی و  قانونی دارند به سبب نبود طرح تفصیلی و نقشه آماده‌سازی جلوی ساخت و ساز آن توسط شهرداری گرفته شده است و پرونده مرتبط با این اراضی بیش از یک سال در دستگاه قضایی در مرحله بررسی قرار دارد. اما تاخیر در ساخت و ساز این اراضی نگرانی‌هایی برای مالکان زمین‌های سجادشهر بوجود آورده است.

یک شهروند سبزواری در گفت‌وگو با ایلنا گفت: اشکال در جانمایی دقیق زمین‌ها سال هاست که گریبان گیر مردم شده است به نحوی که منطقه سجاد شهر سبزوار را با مشکل ابهام در سند نهایی روبرو کرده است. 

وی در این باره ادامه داد: اداره متولی ثبت سند اقدام به صدور بیش از ۱۵۰۰ سند تک برگ کاداستری (معتبرترین نوع سند رسمی و قانونی در ایران) کرده و این اسناد نیز بین مردم و به طور رسمی خرید و فروش شده اما در چند سال اخیر و با تغییر رویکرد مسئولان مبنی بر جابجایی زمین‌ها باز هم شاهد بروز مشکلاتی برای مالکیت قطعی مردمی بوده‌ایم. 

وی همچنین گفت: بروز یک اشتباه توسط دستگاه‌های مسئول در جانمایی اراضی به راحتی قابل حل و فصل است. فقط کافی است مسئولان دست به اصلاح سند بزنند. بیشتر زمین‌های آن محدوده هنوز هم در تملک خود دولت هستند. مقامات مسئول به راحتی می‌توانند بدون به دردسر انداختن مردم و به توقف و تعطیلی کشیدن ساخت و ساز مالکان سندهای اصلاح شده را به مردم بدهند.

میر علم سیدی رئیس دادگستری سبزوار نیز، مشخص نبودن دقیق پلاک‌های در دست مردم و تغییر شیب زمین را از جمله دلایلی دانست که موجب ابهام در مالکیت نهایی و در زمان کنونی شده است.

وی در این خصوص اعلام کرد که با وجود تشکیل جلسه شورای عالی بیت المال، باز هم تمامی دستگاه‌های دخیل در این امر در این جلسه حضور پیدا نکرده‌اند و به منظور متضرر نشدن مردم و جلوگیری از تخریب، مسئله باید تا تعیین تکلیف نهایی قضایی به نفع مردم حل و فصل شود چرا که با وجود تداخل در پلاک‌های موجود سندهای قبلی فاقد اعتبار است.

سیدی همچنین از اداره راه و شهرسازی، ثبت اسناد و تمامی دستگاه‌های دخیل در این امر خواست که با همکاری یکدیگر به این موضوع پایان دهند تا با ورود دستگاه قضایی نیز مشکل اراضی سجاد شهر سبزوار به گونه‌ای که به نفع مردم باشد حل شود.

مسئله مالکیت در اراضی منطقه سجاد شهر سبزوار سال هاست که با اعتراض و انتقاد مردمی مواجه بوده به نحوی که مالکیت نهایی را تحت الشعاع خود قرار داده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز