خبرگزاری کار ایران

به مناسبت هفته گردشگری انجام شد:

افتتاح 12 پروژه گردشگری با سرمایه گذاری 5 هزار و 885 میلیارد ریال در البرز

asdasd
کد خبر : ۱۴۰۱۶۷۵

مدیر کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان البرز از افتتاح 12 طرح گردشگری با حجم سرمایه‌گذاری 5 هزار و 885 میلیارد ریال و اشتغالزایی برای بیش از 200 نفر خبر داد.

به گزارش ایلنا از البرز، مراسم افتتاحیه پروژه‌های گردشگری استان البرز به صورت وبیناری و باحضور وزیر میراث‌فرهنگی و همچنین مسئولان استانی برگزار شد. 

رحیم خاکی در این مراسم این طرح‌ها را شامل یک مجتمع خدمات رفاهی بین راهی، 2 مجموعه پذیرایی سنتی، 3 اقامتگاه بوم گردی، یک واحد پذیرایی بین راهی و 4 دفتر خدمات گردشگری و یک واحد گردشگری تندرستی(حمام سنتی ایرانی) عنوان کرد. 

خاکی افزود: مجتمع خدماتی رفاهی بین راهی لوتوس با حجم سرمایه‌گذاری پنج هزار میلیارد ریال، اشتغالزایی 75 نفر و زیربنای 5 هزار و 850 متر مربع در شهرستان چهارباغ به بهره‌برداری رسید.

مدیر کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی البرز از افتتاح سه واحد اقامتگاه بوم گردی در نظرآباد, ساوجبلاغ و کرج خبر داد و گفت: یکی از این واحدها در نظرآباد با حجم سرمایه‌گذاری 100 میلیارد ریال، مساحت 400 متر مربع با 4 اتاق و 15تخت و اشتغال زایی 4 نفر به بهره‌برداری رسید. 

خاکی افزود: بومگردی محور کرج کندوان با حجم سرمایه‌گذاری 100 میلیارد ریال، مساحت 450 متر مربع، تعداد 5 اتاق و  15 تخت و ایجاد اشتغال برای 5 نفر افتتاح می‌شود. یک بومگردی نیز با مساحت 120 متر و سرمایه‌گذاری 6 میلیارد ریال در ساوجبلاغ و اشتغالزایی برای 4 نفر به بهره برداری رسید. 

او همچنین از افتتاح 2 واحد پذیرایی سنتی با حجم سرمایه‌گذاری 150 و 200 میلیارد ریال در فردیس و کردان واقع در شهرستان ساوجبلاغ خبر داد و اشتغالزایی این دو واحد را 42 نفر عنوان کرد.

 مدیر کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی البرز همچنین از افتتاح یک واحد گردشگری تندرستی با حجم سرمایه گذاری 50 میلیارد ریال، مساحت 200 متر، 6 اتاق و اشتغالزایی برای 10 نفر خبر داد. 

به گفته خاکی یک واحد پذیرایی بین راهی در محور کرج-کندوان با سرمایه‌گذاری 150میلیارد ریال، مساحت 500 متر مربع و اشتغالزایی برای 30 نفر از دیگر طرح‌های گردشگری است که به بهره‌برداری رسید. 

او افتتاح چهار دفتر خدمات گردشگری با حجم سرمایه گذاری حدود 130 میلیارد ریال و اشتغالزایی برای 33 نفر را از دیگر طرح‌هایی عنوان کرد که در هفته گردشگری افتتاح شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز