خبرگزاری کار ایران

ایلنا از کرمانشاه گزارش می‌دهد؛

پارکینگ بیمارستان را با نصب چند دستگاه، تبدیل به بخش دیالیز کرده‌اند/ درگیری فیزیکی کادر درمان با بیمار صحت ندارد

asdasd
کد خبر : ۱۳۹۹۷۳۹

یک بیمار که از مشکلات کلیوی رنج می‌برد ادعا می‌کند که چند روز پیش در بخش دیالیز بیمارستان امام رضا مورد ضرب و شتم و توهین یکی از پرستاران قرار گرفته است، ادعایی که از سوی روابط عمومی تکذیب شده و تاکید دارد طبق تصاویر و شواهد موجود این شخص بنا به شرایط سختی که اکثر بیماران دیالیزی با آن مواجه هستند عصبانی می‌شود و به کادر درمان پرخاش می‌کند که پرستاران بخش به کنترل و دعوت این بیمار به آرامش اقدام می‌کنند و موضوع خاتمه می‌یابد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از کرمانشاه، در حالی که یک بیمار مدعی است در مراجعه به بخش دیالیز بیمارستان امام رضای شهرستان کرمانشاه توسط یک پرستار مورد توهین و ضرب و شتم قرار گرفته اما روابط عمومی این بیمارستان ادعای این بیمار را کذب می‌داند و اعلام می‌کند در صورت نیاز همه مستندات و فیلمی که توسط دوربین‌های مداربسته ضبط شده را ارائه خواهند داد.

این شخص که خود را ایثارگر و از بازماندگان جنگ تحمیلی معرفی می‌کند و هر دو کلیه خود را در زمان جنگ از دست داده و از کار افتاده است، در تماس با ایلنا مدعی شد: در روزهای گذشته طبق روال معمول و برای دیالیز به بیمارستان‌ مراجعه کردم و مورد بی‌اعتنایی و توهین  یکی از پرستاران خانم بخش دیالیز قرار گرفتم که با هم درگیری لفظی پیدا کردیم و در ادامه نیز یک پرستار مرد نیز در دفاع از همکار خود وارد شد که ماجرا با پا در میانی دیگر پرستاران و همراهانم به پایان رسید. 

این بیمار افزود: در هفته بعد از ماجرا که دوباره برای دیالیز به بیمارستان‌ مراجعه کردم یکی از بیماران با سر و صدا در حال توهین به کادر درمان بود که بنده آن‌ها را به آرامش فراخواندم اما متاسفانه همان پرستار که هفته گذشته از همکار خود دفاع کرده بود به سویم حمله ور شد و در حالی که یک دست من به دستگاه دیالیز وصل بود چندین ضربه را به من وارد کرد که یکی از خدمه بخش دیالیز مانع برخورد ضرباتش به من شد و چند مشت به وی زد.

این بیمار ادامه داد: در پایان آن درگیری با مراجعه به دفتر ریاست بیمارستان نسبت به تنظیم شکایت اقدام کردم که وعده پیگیری از جانب بیمارستان به من داده شد ولی تاکنون نتیجه‌ای به من اعلام نشده است از این رو موضوع را با انجمن بیماران خاص استان در میان گذاشتم که مکاتباتی در این زمینه گویا در حال انجام است. 

این بیمار دیالیزی افزود: هرچند وظیفه کادر درمان خصوصا در بخش دیالیز بسیار سخت و طاقت فرسا است اما برخی با اقدامات و رفتارهای نادرست این زحمات را زیر سئوال می‌برند که این کار زیبنده کادر درمان زحمتکش نیست.

این شخص ضمن گلایه از وضعیت نظافت و فرسودگی دستگاه‌های بخش دیالیز  بیمارستان امام رضا کرمانشاه گفت: متاسفانه این قسمت در واقع یک بخش نیست و پارکینگی است که چند دستگاه فرسوده دیالیز را در آن قرار داده‌اند که نظافت در این بخش رعایت نمی‌شود و علاوه بر فرسودگی و سر و صدای بسیار زیاد دستگاه‌ها، حشرات هم امان ما را بریده‌اند و بارها در این بخش موش هم مشاهده کرده‌ایم. وجود موش‌ها در بخش دیالیزی می‌تواند سلامت بیماران را با خطر جدی مواجه کند.

بخش دیالیز یک بخش تخصصی نیست و یک پارکینگ است

در ادامه حسین بیگلری مسئول انجمن خاص بیماران خاص استان کرمانشاه هم در این باره با تایید درگیری لفظی بین این بیمار دیالیزی با پرستار بخش دیالیز بیمارستان به ایلنا می‌گوید: هفته گذشته یک بیمار با مراجعه به انجمن بیماران خاص استان از برخورد لفظی و توهین توسط یکی از پرستاران با وی شکایت داشت.

بیگلری تصریح کرد: هر چند نمی‌توان با رفتار بد یک پرستار تمام زحمات کادر درمان و پرستاران زحمت‌کشی را که با ایثار و از خودگذشتگی در حال خدمت به بیماران هستند را زیر سئوال برد ولی بدون شک اینگونه رفتار با بیماران در صورت صحت به هیچ عنوان مورد قبول نیست و باید شان، منزلت و احترام به بیماران خصوصا بیماران خاص از سوی همه کادر درمان رعایت شود.

وی افزود: موضوع را با نامه نگاری و مکاتبه با ریاست دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در میان گذاشتیم که وعده پیگیری دقیق و اعلام نتیجه توسط وی داده شد و موضوع توسط حراست و مدیریت درمان دانشگاه در حال پیگیری است.

مسئول انجمن بیماران خاص استان در ادامه ضمن  تایید کمبود و تجهیزات در بخش دیالیز بیمارستان امام رضا، افزود: متاسفانه بخش دیالیز بیمارستان یک بخش تخصصی نیست و یک پارکینگ است که با نصب چند دستگاه دیالیز که چندین سال است مورد استفاده قرار می‌گیرد به یک بخش تبدیل شده است و دستگاه های این بخش فرسوده هستند.

وی تاکید کرد: متاسفانه در زمان تاسیس بیمارستان بخش دیالیز برای آن در نظر گرفته نشده بود و به ناچار این قسمت را تبدیل به بخش کردند که قطعاً از لحاظ تاسیسات و نظافت نواقص فراوانی دارد. اما با این اوصاف کادر درمان این بخش با صبر و شکیبایی  سال‌هاست که به بیماران خدمات رسانی می‌کنند.

وی افزود: هرچند این نواقص و کمبودهای بخش دیالیز مربوط به مدیریت کنونی بیمارستان نیست اما وعده احداث یک بخش تخصصی دیالیز از سوی ریاست بیمارستان داده شده است که امیدواریم با همکاری دولت و خیرین استان این بخش احداث شود تا مشکلات بیماران دیالیزی حل شود.

بیگلری افزود: در سراسر استان ۷۱۵ بیمار دیالیزی داریم که خوشبختانه تمامی شهرستان‌های استان دارای بخش دیالیز می‌باشند و شهر دالاهو نیز قرار است با مساعدت و پیگیری نماینده این شهرستان در مجلس به دو دستگاه دیالیز مجهز شود. هرچند تا کنون اقدامی عملی صورت نگرفته است.

وی ضمن تاکید بر رعایت حقوق بیماران دیالیزی گفت: انجمن بیماران خاص استان با همکاری دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه، بیمارانی را که قصد دیالیز در مراکز خصوصی را دارند با ارائه معرفی نامه به مرکز دیالیز نوبهار که از دستگاه‌های مدرن و پیشرفته بهره می‌برد ارجاع می‌دهد. 

فیلم دوربین‌ها و مستندات در صورت لزوم ارائه می‌شود

حامد بهرامیان مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه هم در این باره به ایلنا، گفت: بخش زیادی از ادعاهای این شخص مبنی بر درگیری فیزیکی کادر درمان با وی طبق تصاویر دوربین‌های مدار بسته، صحت ندارد. طبق تصاویر و شواهد موجود این شخص بنا به شرایط سختی که اکثر بیماران دیالیزی با آن مواجه هستند عصبانی می‌شود و به کادر درمان پرخاش می‌کند که پرستاران بخش به کنترل و دعوت این بیمار به آرامش اقدام می‌کنند و موضوع خاتمه می‌یابد.

وی ادامه داد: اما با توجه دستور ریاست دانشگاه مبنی بر پیگیری کامل ماجرا، این موضوع توسط حراست دانشگاه در دست پیگیری است و در صورت نیاز تصاویر دوربین‌ها، شواهد و مستندات ارائه خواهد شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز