خبرگزاری کار ایران

در پویش "به عشق حضرت ابوالفضل (ع) می‌بخشم"؛

بیش از دو هزار پرونده در قزوین به صلح و سازش منجر شد

asdasd
کد خبر : ۱۳۹۷۹۹۱

دادستان عمومی و انقلاب مرکز قزوین گفت: در پویش "می‌بخشم به عشق حضرت ابوالفضل(ع)" که در ماه محرم و صفر اجرا شد، 2 هزار و 13 فقره پرونده منجر به صلح و سازش شد.

به گزارش ایلنا، حسین رجبی در این خصوص اظهار کرد: سال گذشته یک هزار و 720 فقره پرونده منجر به صلح و سازش شده بود که این میزان در محرم و صفر سال جاری 17 درصد افزایش داشته است.

دادستان عمومی و انقلاب قزوین ادامه داد: این رقم در دادسرا با 28 درصد افزایش، در شعب شورای حل اختلاف مستقر در داسرای قزوین با 8 درصد افزایش و در کلانتری‌های شهر قزوین با 13 درصد افزایش نسبت به مدت مشابه روبرو بوده است.

وی با بیان اینکه این اقدام کاهش ورودی پرونده به دادسرای مرکز استان را در پی داشته است، اضافه کرد: کاهش جرایم خشن، کاهش جمعیت کیفری استان و کاهش میانگین رسیدگی به پرونده‌ها از دیگر نتایج موثر اجرای این طرح است.

رجبی تصریح کرد: در ماه محرم و صفر سال جاری معرفی متهمین به زندان نسبت به مدت مشابه در سال گذشته بیش از 52 درصد کاهش داشته است.

وی اظهار کرد: با توجه به افزایش 99 درصدی ورودی پرونده به دادسرای مرکز استان نسبت به سال جاری، با کاهش 60 درصدی آمار ورودی زندانیان از شعب این دادسرا مواجه هستیم که این عدد در سایر دادسراهای استان با 35 درصد کاهش داشته است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز