خبرگزاری کار ایران

نماینده مردم سلماس در مجلس مطرح کرد؛

تاثیر تقویت گذرگاه‌های مرزی بر مناسبات تجاری ایران و ترکیه

asdasd
کد خبر : ۱۳۹۵۴۱۷

عضو هیات رئیسه کمیسیون امنیت ملی مجلس، گفت: تقویت گذرگاه‌ها و بازارچه‌های مرزی مشترک ایران و ترکیه، می‌تواند سرعت دستیابی به هدفگذاری ۳۰ میلیارد یورویی تجاری را تشدید کند.

به گزارش ایلنا، یعقوب رضازاده در گفت‌وگو با خبرنگاران در خصوص سفر اخیر وزیر خارجه ترکیه به کشورمان و تاکید بر ارتقاء روابط دوجانبه تهران و آنکارا، اظهار کرد: بر اساس رفت و آمدهای دیپلماتیک و توافقات صورت گرفته میان دو کشور برنامه‌های جامع همکاری باید تدوین و اجرایی شود که می تواند منافع مشترکی برای ایران و ترکیه ایجاد کند.

نماینده مردم سلماس در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه دو کشور هدفگذاری ۳۰ میلیارد یورویی را برای تعاملات و مناسبات تجاری خود پیش بینی کرده اند، اضافه کرد: هر چند تا رسیدن به این هدفگذاری زمان لازم است اما باید اذعان کرد با تقویت گذرگاه ها و بازارچه های مرزی، می تواند سرعت دستیابی به این امر را تشدید کرد.

وی ادامه داد: بر این اساس در دیدار هاکان فیدان، وزیر امور خارجه جمهوری ترکیه با مقامات کشورمان موضوع تقویت پایانه های مرزی ماکو، سلماس، ارومیه و غیره مورد توجه قرار گرفت؛ همچنین بحث بازگشایی مرز کوزه رش از طرف ایران و مرز گلینجک از طرف ترکیه نیز مطرح و مورد موافقت قرار گرفت.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم ضمن بیان اینکه مرزهای مشترک دو کشور ظرفیت خوبی برای ترانزیت کالا محسوب می شود، افزود: در واقع دو کشور می توانند با ایجاد کریدور ترانزیتی، دریای عمان و خلیج فارس و دریای سیاه را به همدیگر متصل کنند که اتفاق قابل تاملی است.

عضو هیات رئیسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: نباید فراموش کرد برای تحقق اهداف تجاری مشترک پیش بینی شده نیاز به برگزاری مستمر جلسات کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و ترکیه است که باید از سوی مقامات کشورمان جدی گرفته شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز