خبرگزاری کار ایران

یک مسئول خبر داد؛

تأیید نهایی ۳ مورد بیماریِ هاری در گربه‌های بلاصاحب اهواز

asdasd
کد خبر : ۱۳۹۵۰۱۲

شهروندان از تغذیه حیوانات بلاصاحب پرهیز کنند

رئیس اداره دامپزشکی اهواز، گفت: از ابتدای امسال ۳ مورد گربه بلاصاحب مشکوک به هاری در مرکز استان توسط کارشناسان اداره دامپزشکی نمونه برداری صورت گرفته که هر ۳ نمونه توسط آزمایشگاه مرجع دامپزشکی کشور مثبت اعلام شد.

به گزارش ایلنا از خوزستان، سید مرتضی قریشی با اعلام این خبر، اظهار داشت: هاری یک بیماری حاد ویروسی سیستم اعصاب مرکزی با میزان کشندگی بسیار بالا و صد درصد است که از طریق گزش حیوان هار به خصوص سگ‌سانان و گربه‌سانان به انسان منتقل می‌شود و سالانه ۴۰ تا ۷۰ هزار مرگ ناشی ابتلا به هاری در دنیا رخ می‌دهد.

وی در خصوص این بیماری و علائم آن در گربه‌ها گفت: ویروس این بیماری به طور خاص بر سیستم اعصاب مرکزی تأثیر می‌گذارد و ممکن است به دو حالت فلجی و یا پرخاشگری بروز کند و بعد از این‌که گربه در معرض ویروس هاری قرار گرفت، ممکن است هفته‌ها تا ماه‌ها طول بکشد تا علائم ظاهر شوند.

قریشی اظهار داشت: هنگامی که علائم هاری در گربه ظاهر می‌شود، مرگ معمولاً در عرض یک هفته اتفاق می‌افتد و هیچ درمانی برای هاری در حیوانات وجود ندارد.

وی از شهروندان خواست از تغذیه حیوانات بلاصاحب خودداری کرده و در صورت گزیدگی یا تخریش توسط حیوانات بلافاصله محل زخم را با آب و صابون شست و شو کرده و سریعاً به مراکز بهداشتی و درمانی برای دریافت واکسن هاری به مرکز بهداشت مراجعه کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز