خبرگزاری کار ایران

در گفت وگو با ایلنا مطرح شد:

اجرای تور طبیعتگردی توسط باشگاه‌های کوهنوردی غیرقانونی است

asdasd
کد خبر : ۱۳۹۲۸۳۲

رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان آستارا گفت: باشگاه‌های کوهنوردی طبق قانون مجاز به اجرای تورهای طبیعت‌گردی و گردشگری نمی‌باشند و در این راستا اخذ مجوز از وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ضروری است.

 وحید خاصی پور در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا از آستارا گفت: برای اجرای تورهای طبیعت‌گردی و گردشگری اخذ مجوز از وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ضروری است و باشگاه‌های کوهنوردی طبق قانون مجاز به اجرای تور نمی‌باشند.

وی گفت: بنا بر آیین نامه باشگاه‌های کوهنوردی و صعودهای ورزشی؛ کوهنوردی مجموعه فعالیت‌ها و پیمایش‌های جدی در طبیعت و ارتفاع بالاتر از ۱۸۰۰ متر از سطح آب‌های آزاد و صعود سنگ‌های کوتاه، دیواره‌ها با ارتفاع مختلف و بهره‌مندی از امکانات مناسب، مکان و تخصص لازم است.

خاصی پور گفت: با عنایت به ماده ۳ آیین نامه نظارت بر تاسیس و فعالیت دفاتر خدمات مسافرتی و سیاحتی مصوب هیات وزیران و بند ۷ قانون صنعت گردشگری که همه افراد متقاضی فعالیت در صنعت گردشگری را ملزم به اخذ مجوز از وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی می‌کند.

رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان آستارا گفت: بنا بر آیین نامه باشگاه‌های کوهنوردی و صعودهای ورزشی و آیین نامه مربی راهنمایان کوهستان مصوب کمیسیون ماده ۵ و دفتر آموزشی وزارت ورزش و جوانان مبنی بر فعالیت کوهنوردی تیم‌های باشگاه‌ها، به منظور حفظ ایمنی تیم‌های ورزشی تعداد ظرفیت مجاز هرتیم؛ در مسیرهای کوهپیمایی و کوهنوردی با حداکثر ۱۲ نفر شامل یک مربی مرتبط (یا مربی راهنمای مرتبط) و یک سرپرست و در فعالیت‌های فنی در محیط‌های تمرینی و آموزشی با حداکثر ۵ نفر شامل یک مربی مرتبط است.

خاصی پور در پایان گفت: مسئولیت فعالیت‌های باشگاه‌های کوهنوردی شهرستان، خارج از ضوابط فوق الاشاره در صورت بروز هرگونه حادثه برعهده مدیران و مسئولین آنها خواهد بود و با باشگاهای متخلف طبق ضوابط رفتار خواهد شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز