خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان خبر داد؛

کشف بیش از ۲۵۰۰ دستگاه ماینر با استخراج غیرمجاز طی سه سال در یزد

asdasd
کد خبر : ۱۳۸۶۳۲۳

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان یزد گفت: از سال ۹۹ تاکنون بیش از ۲۵۰۰ دستگاه ماینر در ۱۸۰ مزرعه استخراج غیرمجاز با همراهی پلیس امنیت اقتصادی کشف و ضبط شده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از یزد، علی جم در نشست کارگروه استانی مبارزه با استخراج کنندگان رمز ارزهای غیرمجاز، اظهار داشت: متأسفانه بعضی از افراد سودجو بدون درک وضعیت برق مبادرت به استفاده از برق به‌صورت غیرمجاز برای مصارف غیرعادی مانند دستگاه‌های کشف رمز ارز می‌کنند که همین امر باعث می‌شود خساراتی به شبکه برق وارد آید و باعث خاموشی‌های ناخواسته شود.

وی بیان داشت: صنعتی بودن استان و امکان استفاده از برق صنعتی کارخانجات برای استخراج غیرمجاز رمزدارایی ها در کنار انجام فعالیت های تولیدی، وجود موارد متعدد کارگاه های تعطیل یا نیمه تعطیل برای دایر کردن مزارع غیرمجاز استخراج، وجود تعداد زیاد چاه های کشاورزی در مناطقی از استان و توجیه اقتصادی استفاده از برق ارزان قیمت کشاورزی برای استخراج رمز ارز از چالش های مبارزه با استخراج غیرمجاز رمز ارز در استان یزد به شمار می رود.

جم خاطرنشان کرد: در حال حاضر و مطابق با آخرین تعرفه ابلاغی در اسفند ماه ۱۴۰۱ بهای هر کیلووات ساعت برق مراکز استخراج رمزارز برابر با احتساب عوارض و مالیات، مبلغی در حدود ۳۰ هزار است.

این مسئول اضافه کرد: این مبلغ حدودا ۲۰ برابر متوسط بهای برق خانگی و ۳۰ برابر بهای برق صنعتی و ۱۰۰ برابر بهای برق کشاورزی است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان یزد استفاده غیرمجاز از برق برای استخراج رمزارزها علاوه بر هدر رفت انرژی و سوخت را موجب بروز خسارت به شبکه و تجهیزات برقی مجاورین و همسایگان مراکز غیرمجاز استخراج و همچنین یکی از عوامل موثر در کمبود برق در زمان های پیک و بروز خاموشی عنوان کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز