خبرگزاری کار ایران

رئیس مرکز فوریت‌های پزشکی ساوه خبر داد؛

کمبود 5 پایگاه اورژانس در شهرستان ساوه طبق برنامه ششم توسعه

asdasd
کد خبر : ۱۳۸۶۱۳۳

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی شهرستان ساوه با بیان اینکه طبق برنامه ششم توسعه برای هر 20 هزار نفر جمعیت باید یک پایگاه اورژانس ایجاد شود، گفت: این مرکز در حال حاضر 5 پایگاه اورژانس شهری و جاده‌ای از شاخص‌های برنامه ششم توسعه عقب است و باید اقدامات لازم در این خصوص صورت گیرد.

به گزارش ایلنا، بهرام صیدی افزود: در حال حاضر شهرستان ساوه دارای 5 پایگاه اورژانس شهری و 8 پایگاه اورژانس جاده‌ای است. بر اساس شاخص اعلامی از سوی برنامه ششم توسعه در این شهرستان نیازمند ایجاد 4 پایگاه اورژانس شهری و یک پایگاه اورژانس جاده‌ای برای رسیدن به میانگین کشوری هستیم.

وی ادامه داد: دانشکده علوم پزشکی، خدمات درمانی و بهداشتی ساوه هم اکنون با کمک خیران در حال احداث 3 پایگاه اورژانس شهری در مناطق شهری ساوه با پیشرفت 40 تا 70 درصد است که با بهره‌برداری از این پایگاه‌ها عمده مشکلات این شهرستان در بخش پایگاه‌های اورژانس شهری مرتفع می‌شود.

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی شهرستان ساوه اظهار داشت: تکمیل نیازهای این شهرستان در حوزه افزایش تعداد پایگاه‌های اورژانس از جمله اهداف این مرکز است. برای تحقق این موضوع در کنار پیگیری جذب اعتبارات دولتی، مشارکت خیران برای تأمین این نیاز نیز پیگیری می‌شود.

صیدی به وضعیت پایگاه‌های اورژانس مستقر در شهرستان زرندیه که زیرمجموعه دانشکده علوم پزشکی ساوه است اشاره داشته و تصریح کرد: شاخص برنامه ششم توسعه در خصوص تعداد پایگاه‌های اورژانس در شهرستان زرندیه که دارای 7 پایگاه اورژانس جاده‌ای و یک پایگاه اورژانس شهری است رعایت شده است.

وی همچنین به تعداد پایگاه‌های اورژانس فعال در 2 شهرستان ساوه و زرندیه اشاره کرده و بیان داشت: در حال حاضر 21 پایگاه اورژانس زیرمجموعه دانشکده علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی شهرستان ساوه در مناطق شهری و جاده‌ای شهرستان‌های ساوه و زرندیه فعالیت می‌کنند.

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی شهرستان ساوه تأکید کرد: هم‌اکنون در شهرستان‌های ساوه و زرندیه 36 دستگاه آمبولانس در حال خدمت‌رسانی است. به علت تحریم‌های یک جانبه آمریکا علیه ایران میانگین سنی آمبولانس‌های در محل مأموریتی دانشکده علوم پزشکی ساوه به حدود 19 سال رسیده است.

صیدی ابراز داشت: میانگین بالای سنی دستگاه‌های آمبولانس موجب فرسودگی این دستگاه‌ها و ضرورت بروزرسانی آنها شده است. در این خصوص از خیران حوزه سلامت درخواست می‌شود حمایت‌های خود را از دانشکده علوم پزشکی ساوه در راستای نوسازی این ناوگان دریغ نکنند.

وی اضافه کرد: میانگین استاندارد زمان رسیدن آمبولانس به محل حادثه در مناطق شهری 8 دقیقه و در جاده‌ها 14 دقیقه است که مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی شهرستان ساوه در بخش جاده‌ای برابر با شاخص کشوری گام برمی‌دارد، اما در بخش شهری حدود یک دقیقه از آن پایین‌تر است. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز