خبرگزاری کار ایران

نماینده مردم کوهدشت و رومشکان:

وزات نیرو در طول 40 سال گذشته برای احداث سد معشوره کوتاهی کرده‌ است

asdasd
کد خبر : ۱۳۸۶۰۷۷

نماینده مردم کوهدشت و رومشکان در مجلس گفت: وزات نیرو در طول 40 سال گذشته برای احداث سد معشوره کوتاهی کرده‌ است.

به گزارش ایلنا، حجت‌الاسلام محمدرضا مبلغی در آیین تجلیل از خبرنگاران به وضعیت راه‌های روستایی و شهری در کوهدشت و رومشکان اشاره کرد و اظهار داشت: جاده‌هایی روستایی در طول سه سال اخیر به‌اندازه 40 سال گذشته در این شهرستان آسفالت، راه‌شکافی و زیرسازی شده‌ است.

وی با بیان اینکه هشت کیلومتر از جاده کوهدشت، خرم‌آباد در دو سال گذشته زیرسازی شد و زیر بار ترافیک رفته‌است، افزود: 17 پل در این محدوده چنار باید احداث شود که 15 پل تاکنون ساخته‌ شده‌ است.

نماینده مردم کوهدشت و رومشکان در مجلس عنوان کرد: 65 میلیارد تومان اعتبار برای باقی‌مانده جاده کوهدشت، خرم‌آباد در نظر گرفته شده‌ است که بخشی از این اعتبار به جاده کوهدشت، زانوگه تخصیص می‌یابد.

وی بیان کرد: سه‌راه بابازید به پل سیمره و جاده کوهدشت، زانوگه با کم‌کاری دستگاه‌های اجرایی ذی‌ربط جزو پروژه‌های مصوب سفر رئیس‌جمهور قرار نگرفته‌است، اما در تلاش هستیم که اعتباراتی به این پروژه‌ها تخصیص یابد.

مبلغی با اشاره به عقب‌ماندگی لرستان در وضعیت راه گفت: برخی از محورهای ارتباطی این استان بیش از 50 سال قدمت دارد و فقط در سال‌های اخیر تا حدودی تعریض شده‌است.

نماینده مردم کوهدشت و رومشکان در مجلس با اشاره به آخرین وضعیت سد معشوره ابراز کرد: تخصیص آب این سد در زمان دولت احمدی‌نژاد 273 میلیون مترمکعب بود که در دولت روحانی به 50 میلیون مترمکعب کاهش پیدا کرد و با این مقدار اگر سد معشوره ساخته می‌شد ارزش کشاورزی نداشت.

مبلغی اظهار داشت: تخصیص آب سد معشوره با پیگیری‌های انجام‌شده از 50 میلیون مترمکعب به 185 میلیون مترمکعب افزایش یافته‌است و شهرهای هم‌جوار نیز از مزایای این سد بهره‌مند می‌شوند.

وی با بیان اینکه ارتفاع سد معشوره 114 متر تا 120 متر است، افزود: یک میلیارد و 100 میلیون مترمکعب آب پشت سد معشوره جمع می‌شود و این حجم از خسارت سیل‌هایی مانند سیل 1398 پیشگیری می‌کند.

نماینده مردم کوهدشت و رومشکان در مجلس با تأکید به اینکه وزارت نیرو تمایلی برای احداث سد معشوره نداشته‌است، عنوان کرد: پیگیری‌های متعددی را برای راه‌اندازی این سد داشته‌ایم و از وزیر نیرو قول احداث سد معشوره را گرفته‌ایم.

وی با تأکید به اینکه احداث سد معشوره تنها راه نجات کوهدشت و رومشکان از بحران بی‌آبی است، بیان کرد: استفاده از آب‌های زیرزمینی احتمال فرونشست زمین را در این شهرستان‌ها شدت می‌دهد.

مبلغی با بیان اینکه وزات نیرو در طول 40 سال گذشته برای احداث سد معشوره کوتاهی کرده‌ است، گفت: ترک‌فعل وزارت نیرو خیانت به مردم این شهرستان‌هاست.

نماینده مردم کوهدشت و رومشکان در مجلس با اشاره به مزایای سد معشوره در رونق کشاورزی و تأمین آب ابراز کرد: آب شرب این شهرستان‌ها در سال‌های آینده چگونه تأمین می‌شود؟ این سد باید احداث شود تا مردم از بی‌آبی مهاجرت نکنند.

وی همچنین با اشاره به آخرین وضعیت بیمارستان رازی اظهار داشت: این بیمارستان در شروع به‌کار نمایندگی‌ام 29 درصد پیشرفت فیزیکی داشت و پیشرفت این پروژه اکنون به 50 درصد رسیده‌است.

وی با بیان اینکه بیمارستان رازی کوهدشت در هنگام کلنگ‌زنی 160 تختخوابی بود، افزود: این بیمارستان با پیگیری‌های انجام‌شده و طبق مصوب وزارت بهداشت به 250 تختخواب ارتقا یافته‌است.

نماینده مردم کوهدشت و رومشکان در مجلس عنوان کرد: بیمارستان رازی کوهدشت طبق گفته دانشگاه علوم‌پزشکی فعال‌ترین پروژه لرستان است، هرچند پیشرفت فیزیکی این بیمارستان باید تسریع شود.

وی با اشاره به پیگیری برای جذب اعتبارات بیمارستان رازی کوهدشت بیان کرد: 200 میلیارد تومان در سفر رئیس‌جمهور به لرستان برای این پروژه در نظر گرفته شد و بنا شده‌است که 50 میلیارد تومان از این مقدار را وزارت بهداشت تأمین کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز