خبرگزاری کار ایران

نماینده بوشهر در شورای عالی استان‌ها:

مواجهه با گرمای بی سابقه بوشهر، راهکار اساسی می‌طلبد

asdasd
کد خبر : ۱۳۸۲۹۲۴

نماینده بوشهر در شورای عالی استان‌ها گفت: با توجه به گرم‌تر شدن هوا در هفته آینده، راهکارهایی چون کاهش ساعات کاری ادارات، دورکاری کارمندان و حتی تعطیلی ادارات مورد توجه قرار گیرد تا با مدیریت صحیح، سلامتی مردم تضمین شود.

به گزارش ایلنا، سید محمد حسینی با اشاره به گرمای بی‌سابقه هوا در این استان، گفت: با توجه به اعلام سخنگوی دولت مبنی بر تعطیلی چهارشنبه و پنجشنبه در کشور، لازم است تا به شرایط بحرانی گرمای هوا در استان بوشهر در روزهای گذشته، بپردازم که منجر به تعطیلی هم نشد.

وی افزود: در یک مقایسه به نظر می‌رسد شهر ساحلی بوشهر با دمای ۴۰ درجه و رطوبت بالای ۷۰ درصد، بندر گناوه با دمای ۴۰ درجه و رطوبت بیش از ۹۰ درصد و شهرهای غیرساحلی مانند برازجان و آب‌پخش، با دمای ۴۹ درجه و رطوبت ۵۰ درصد، شرایطی به مراتب دشوارتر از مرکز کشور را تجربه می‌کنند.

عضو کمیسیون حقوقی و نظارت شورای عالی استان‌ها خاطرنشان کرد: نظریه اورژانس کشور مبنی بر افزایش مراجعه‌کنندگان بر اثر گرمازدگی خود گویای این ادعا است. علاوه بر این پیش‌بینی می‌شود در روزهای آتی، از رطوبت هوا کاسته و دما افزایش پیدا خواهد کرد.

حسینی  با بیان اینکه مواجهه با گرمای بی سابقه بوشهر، راهکارهای جدید می‌طلبد، اظهار داشت: در این راستا پیشنهاد می‌شود، مدیریت بحران استان بوشهر به جهت چاره‌اندیشی این موضوع و رعایت حال و سلامت مردم و جلوگیری از قطعی برق، نسبت به تشکیل کمیته‌ای متشکل از شرکت مدیریت توزیع برق استان، اداره کل هواشناسی و غیره اقدام کند و راهکارهای مناسب جهت پیشگیری از بروز هرگونه بحران احتمالی را اتخاذ کند.

وی با خطاب قرار دادن استاندار بوشهر از وی خواست تا با توجه به گرم‌تر شدن هوا در هفته آینده، راهکارهایی چون کاهش ساعات کاری ادارات، دورکاری کارمندان و حتی تعطیلی ادارات را مورد توجه قرار دهد تا با مدیریت صحیح، سلامتی مردم تضمین شود.

نماینده بوشهر در شورای عالی استان‌ها در پایان با بیان اینکه دمای احساسی از جانب انسان، بیش از دمای اعلام شده است، گفت: با توجه به استقرار دماسنج‌های سنجش هوا در جعبه‌ای تحت عنوان جعبه اسکرین و قرار دادن آن در فاصله دو متری از سطح زمین، شرایط دمای اعلامی توسط اداره کل هواشناسی در مقایسه با دماسنجی که در سطح زمین قرار دارد و توسط فرد احساس می‌شود، ۱۰ تا ۱۵ درجه خنک‌تر است که در واقع دمای احساسی ۱۰ تا ۱۵ درجه گرمتر از دمای اعلامی است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز