خبرگزاری کار ایران

مدیرکل راهداری لرستان خبرداد؛

حذف سه نقطه حادثه خیز در جاده‌های چگنی

asdasd
کد خبر : ۱۳۸۱۵۲۴

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای لرستان گفت: سه نقطه حادثه خیز در " مله شبانان"، "ناوه کش" و "چم پلک" واقع در حوزه استحفاظی شهرستان چگنی حذف شد.

به گزارش ایلنا،  مرتضی شیروانی در جمع خبرنگاران اظهارکرد: باتوجه به اینکه حذف نقاط حادثه خیز از اولویت‌های سازمان راهداری است، تعریض و آسفالت پیچ منطقه "ناوه کش" در محور خرم آباد - چگنی در دستور کار قرار گرفت.

وی افزود: حذف این نقطه حادثه خیز منتهی به جاده سراسری کوهدشت با هدف کاهش تصادفات انجام و عملیات تعریض و روکش آسفالت آن به طول ۱۵۰ متر با اعتبار ۶ میلیارد ریال انجام همچنین ۲ نقطه حادثه خیز گردنه مله شبانان و پل روستایی بعد از شهرچم پلک واقع در محورهای مواصلاتی این شهرستان حذف شد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای لرستان به عملکرد سه ماهه ابتدای امسال در شهرستان چگنی اشاره کرد و گفت: مقاوم‌سازی، نگهداری و ایمن‌سازی پل‌ها به صورت مداوم در دستور کار این اداره قرار دارد به طوری که از ابتدای سال ۱۴۰۱ تا پایان خردادماه ، ۲۸ دستگاه پل در محورهای مواصلاتی احداث، تنقیه و لایروبی و مونتاژ، نصب عرشه پل «ورپل» و احداث کوله ها و دستک های ورودی پل «انارستان» انجام شده است.

وی افزود: اصلاح رمپ های ورودی روستا های زرین چغا، قاسمعلی، بنارکبود، سرزمان و چاه چراغ، سه کیلومتر تعریض شانه راه، ۱۶۰ تن لکه گیری و چاله گیری با آسفالت سرد و گرم، هزار و ۲۰۰ مترمکعب رفع آبشستگی محور های اصلی و روستایی، ۱۸۰ کیلومتر اصلاح و پاک سازی قنو ها( کانال های هدایت آب کنار جاده)، سه‌هزار و ۵۰۰ مترمکعب ریزش برداری و ۶۰ تن پخش آسفالت رگلاژی از دیگر اقدامات انجام گرفته در شهرستان چگنی است.

شیروانی به عملکرد حوزه ایمنی و حریم راه ها اشاره کرد ویادآورشد: صدور مجوز یا اخطاریه حریم ۴۲ مورد، نصب ۲۲ سرعتکاه پلاستیکی - آسفالتی، تکمیل و اصلاح علائم ایمنی راهها با اولویت حذف تابلوهای غیر ضروری و نامناسب ، نصب ۲۴۹ مورد تابلوهای مورد نیاز در قوس ها، آبروها و پل ها، ۸۰ کیلومتر پاکسازی حریم راه و علف زنی، نصب و ساماندهی ۵۰ مورد نیوجرسی، ۲۰ کیلومتر خط کشی محورهای مواصلاتی و ۲۰۰ مترمربع رنگ آمیزی سرعت کاه‌های آسفالتی نیز در این مدت انجام شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز