خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان خبرداد؛

تعیین تکلیف ۶۳ پرونده راکد نواحی صنعتی فارس

asdasd
کد خبر : ۱۳۸۰۹۹۲

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس از رسیدگی و بررسی و تعیین تکلیف ۶۳ پرونده راکد ساخت و ساز در شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان خبر داد.

به گزارش ایلنا، سید مصطفی هاشمی سه‌شنبه سوم مردادماه در دومین جلسه امسال هیئت حل اختلاف و داوری سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران در شرکت شهرک‌های صنعتی فارس بیان کرد: این پرونده‌ها به مدت دو روز با حضور داور و حکم مرضی‌الطرفین در دفتر مرکزی شرکت شهرک‌های صنعتی فارس بررسی و رسیدگی شد.

او افزود: با بررسی این پرونده‌ها در نهایت ۵۶ پرونده منجر به فسخ قطعی و هفت پرونده نیز به علت پیشرفت فیزیکی ساخت و ساز از دستورکار خارج شد.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس گفت: حدود ۳۸هزار مترمربع زمین نیز در شهرک‌های صنعتی که متقاضیان پس از گذشت مهلت قانونی و اخطارهای مختلف و اعطای مهلت مجدد نسبت به ساخت‌وساز اقدام نکرده بودند بازپس‌گیری شد تا به متقاضیانی که توان و شرایط لازم برای ایجاد واحد صنعتی دارند واگذار شود.

هاشمی با بیان اینکه تعیین تکلیف قراردادهای راکد و فسخ و آزادسازی اراضی که در آن فعالیتی انجام نشده از برنامه‌های مهم این شرکت است، گفت: با واگذاری اراضی راکد به متقاضیان دیگر، روند ساخت‌وساز و اجرای طرح‌های صنعتی شتاب می‌گیرد.

او خاطرنشان کرد: با نظارت بر روند ساخت‌وساز واحدهای صنعتی و تعیین فرصت قانونی و مهلت برای ساخت‌وساز، امکان بورس‌بازی زمین و سوءاستفاده افراد سودجو در فضای شهرک‌های صنعتی فارس وجود ندارد.

هاشمی اضافه کرد: شرکت شهرک‌های صنعتی فارس بر اساس دستورالعمل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران و در راستای انجام تعهدات طرف‌های قرارداد، پس از دو مرحله ارسال اخطاریه و تجدید وقت، نسبت به تعیین تکلیف قراردادهای راکد و فعال کردن مطلوب اراضی غیرفعال در شهرک‌ها و نواحی صنعتی در نشست هیأت حل‌اختلاف و داوری اقدام می‌کند.

او عدم دریافت پروانه ساختمانی، عدم ساخت‌وساز، عدم اخذ پروانه پایان کار، بدهی مالی، بدهی حق شارژ و گاز، انقضا اعتبار یا ابطال جواز تأسیس و عدم انعقاد قرارداد و تحویل را از جمله موارد تخلف طرف‌های قرارداد در شهرک‌ها و نواحی صنعتی اعلام کرد که در جلسات هیأت حل‌اختلاف و داوری موردبررسی قرار می‌گیرد.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس تعیین‌ تکلیف قراردادهای راکد و غیرفعال از طریق هیأت حل ‌اختلاف و داوری را یک راهکار مفید و تخصصی در برخورد با واحدهای متخلف بدون ارجاع به مراجع قضایی دانست و عنوان کرد: فسخ قراردادهای راکد و غیرفعال در شهرک‌های صنعتی با جدیت دنبال خواهد شد تا به‌واسطه آن، زمین موردنیاز برای سرمایه‌گذاران واقعی برای ایجاد واحدهای تولیدی و فرصت‌های شغلی در سطح این استان فراهم شود.

هاشمی با بیان اینکه رسیدگی و تعیین تکلیف قراردادهای راکد در شرکت شهرک های صنعتی فارس از ابتدای سال گذشته شتاب گرفته است، گفت: در سال گذشته نیز در مجموع و بابرگزاری جلسات داوری تعداد ۱۸۹پرونده راکد با مساحت ۵۶هکتار در سطح شهرکهای صنعتی فارس فسخ شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز