خبرگزاری کار ایران

استاندار البرز:

نخبگان و دانشگاهیان باید در مسیر توسعه استان، دخیل باشند / از برنامه‌های مهندسان و نخبگان استقبال می‌کنیم

asdasd
کد خبر : ۱۳۷۹۱۹۰

نماینده عالی دولت در استان البرز گفت: دومین کنفرانس فرصت ها و چالش‌های مهندسی در البرز وجود دارد که توسعه استان بر مبنای علمی و مهندسی محقق شود و در این رابطه دانشگاهیان و نخبگان باید فعال‌تر شوند و طرح و برنامه ارائه دهند.

به گزارش ایلنا از البرز، مجتبی عبداللهی در دومین کنفرانس فرصت‌ها و چالش‌های مهندسی استان البرز که به همت سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان روز چهارشنبه ۲۸ تیر ماه ۱۴۰۲ در سالن همایش‌های دانشگاه خوارزمی برگزار شد، با بیان اینکه نخبگان البرز باید پویاتر باشند، اظهار کرد: نخبگان و دانشگاهیان باید در مسیر پیشرفت و توسعه استان مطالبه گر و دخیل باشند.

وی ادامه داد: البرز از ابتدای تاسیس با زیرساخت های ضعیف مواجه بوده و طی ادوار مختلف، کمبودها انباشته شده و اکنون با اشراف به نواقص و مطالبات مردمی درصدد جبران کاستی‌ها برآمده‌ایم.

عبداللهی گفت: تراکم جمعیت البرز در کشور شاخص است و شهرستان کرج به عنوان پایتخت استان با زیرساخت‌هایی متناسب با جمعیت ۷۰۰ هزار نفری پیش‌بینی شده در حالی که اکنون حدود ۲ میلیون نفر جمعیت را در دل خود جای داده است. 

وی افزود: در حوزه راه های استان بدنبال توسعه جدی برای برون رفت از گره‌های ترافیک ملی هستیم و در این راستا می‌توان پروژه آزاد راه شهید سلیمانی (کمربند شمالی کرج ) و پل بیلقان در این مسیر نام برد که با توان مهندسی قوی و تخصصی در حال پیشرفت است. 

استاندار البرز گفت: در توسعه ریلی بویژه قطار شهری به توان مهندسی دانشگاه‌ها برای پیشرفت تخصصی امر نیاز داریم.

وی افزود: در اتوبان تهران-کرج برای دو طبقه شدن مسیر به نقشه و برنامه علمی با مطالعه دانشگاهیان نیاز داریم و همچنین طراحی و اجرای فاز دو کمربند جنوبی کرج به طراحی ویژه‌ای نیازمند هستیم.

عبداللهی گفت: نهضت‌های مختلفی همچون مدرسه سازی، ساخت مسکن، احداث اماکن ورزشی، رینگ شبکه آبرسانی و... برای تقویت زیرساخت‌های استان راه اندازی شده که ضرورت دارد بنیه علمی استان با مسئولیت‌های اجتماعی خود ورود داشته باشند. 

وی افزود: در مجموع، این رویکرد در استان وجود دارد که توسعه استان بر مبنای علمی و مهندسی محقق شود و در این رابطه دانشگاهیان و نخبگان باید فعال تر شوند و طرح و برنامه ارائه دهند.

در این مراسم از پوستر دومین کنفرانس فرصت‌ها و چالش‌های مهندسی استان البرز با رویکرد تحقق شعار سال (مهار تورم و رشد تولید) با حضور استاندار البرز رونمایی شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز