خبرگزاری کار ایران

معاون دانشگاه علوم پزشکی شیراز:

تحویل ندادن جسد متوفی به دلیل عدم پرداخت هزینه‌های درمان، صحت ندارد

asdasd
کد خبر : ۱۳۷۷۲۹۷

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شیراز با تکذیب تحویل ندادن جسد یک بیمار به دلیل پرداخت نکردن هزینه‌های درمان، توضیحاتی در این خصوص ارایه داد.

به گزارش ایلنا، مهرداد شریفی در این باره گفت: در روز سه شنبه نهم خرداد 1402، خانمی ۴۵ ساله به همراه یک پسر ۱۲ ساله به دلیل احتمال ابتلا به مسمومیت با گاز co  و با سابقه بیماری دیابت و قند خون بالا، از یک مسافرخانه به اورژانس بیمارستان نمازی منتقل می شود.

او افزود: به دلیل وخامت حال بیمار و تشخیص پزشک در بخش مراقبت های ویژه، بستری و پسربچه ۱۲ ساله به بخش اطفال بیمارستان نمازی منتقل و خدمات درمانی لازم به بیمار ارایه می شود.

شریفی اضافه کرد: در ادامه در روز شنبه سوم تیر سال جاری، خانمی که خود را صاحبکار قبلی ایشان معرفی کرده به بخش این مرکز درمانی مراجعه و کپی مدارکی را ارائه می‌کند که منجر به تغییر هویت وی از مشخصاتی که در زمان مراجعه به اورژانس ارایه شده بود، می شود.

وی ادامه داد: در این اثنا، فردی که خود را فرزند وی عرفی کرده، چند مرتبه مراجعه می‌کند و درخواست می‌کند که اموال همراه بیمار را دریافت کند که از او درخواست می‌شود مدارک هویتی خود و مادرش را تحویل دهد که نامبرده از اینکار ممانعت می‌کند و دیگر نیز مراجعه نمی‌کند.

معاون درمان دانشگاه خاطرنشان کرد: پسر بچه ۱۲ ساله که همراه این بیمار بوده نیز تا روز پنجشنبه ۲۵ خرداد در بخش اطفال بستری بوده و پس از بهبودی کامل و به دلیل عدم پاسخگویی و دسترسی به برادرش، تحویل بهزیستی می شود.

به گفته این مقام مسئول در دانشگاه در روز پنجشنبه ۱۵ تیر به دلیل وخامت حال بیمار، این بیمار فوت می ‌کند و  به دلیل بلاصاحب نبودن متوفی، تحویل جسد فقط به خانواده درجه یک، میسر بوده است.

شریفی افزود: پس از پیگیری‌های فراوان و تماس‌های مکرر بیمارستان با فرزند بیمار در روز پنجشنبه ۲۲ تیر به همراه مدارک هویتی مراجعه و جسد متوفی و اموال همراهش را تحویل می‌گیرد.

معاون درمان دانشگاه با بیان اینکه این موضوع در فضای مجازی به گونه ای نامعتبر و دور از واقعیت انعکاس داده شده بود از مردم خواست تا اخبار را از رسانه‌های رسمی و معتبر دریافت کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز