خبرگزاری کار ایران

برگزاری سومین ورکشاپ تخصصی بهره‌برداری شهربازی در مشهد

asdasd
کد خبر : ۱۳۷۲۱۵۹

سومین ورکشاپ تخصصی بهره‌برداری شهربازی قهرمانان مشهد با حضور مدیران استانی و شهرستان برگزار شد.

به گزارش ایلنا از مشهد، فرشاد فیروز آبادی معاون اداره کل استاندارد خراسان رضوی در این برنامه که در سالن اجتماعات مصلی نژاد مشهد برگزار شد، گفت: استاندارد تجهیزات بازی کودکان، مهدهای کودک و اماکنی که تجهیزات بازی دارند بایت رعایت شود. باید همزمان تجهیز استاندارد و شهربازی استاندارد را کنار یکدیگر لحاظ کنیم.

وی ادامه داد: شاید دو یا سه شهربازی در استان داریم که به صورت ریشه ای استاندارد ساخته شده و تمام تجهیزات آن استاندارد هستند.

فیروزآبادی افزود: از شهربازی ها باید هر سه ماه یکبار بازرسی در جهت استاندارد بودن تجهیزات صورت گیرد. اینکه توقع داشته باشیم یک. شهربازی تمام استانداردها را دارد و نباید وسایل آن دچار مشکل شود، اشتباه است.

معاون اداره کل استاندارد خراسان رضوی با بیان اینکه استاندارد یک فرایند جامع نگر است، تصریح کرد:شهربازی روباز به دلیل وجود دستگاه‌های بازی سنگین، مساحت بیشتری نسبت به شهربازی سرپوشیده لازم دارد و معمولاً در فضای باز بزرگی، خارج از شهر، واقع می‌شود.در مقابل آن شهربازی‌های سرپوشیده که عموماً در مکان‌های تجاری و هتل‌ها ایجاد شده‌اند، به نسبت، وسایل شهربازی کوچک‌تر و کم‌خطرتری دارند.

وی با اشاره به اینکه شهربازی که نشان استاندارد دارد، لزوما همه وسایل آن استاندارد نیست، گفت: زمانی که فضای شهربازی استاندارد باشد، جذابیت‌های انواع وسایل شهربازی، ضمن راحتی استفاده از آن، مشخص می‌شود.

وی ادامه داد: سیستم قضایی ما به گونه ای است که در صورت بروز حادثه در مکان های بازی، دیه ای در نظر می‌گیرد و افراد مدیر در آن مجموعه نیز مقصر هستند که این موضوع بسیار مهم است و باید با دید نگرانی و اهمیت به آن نگاه کرد. وقتی مشکلی به وجود می آید باید به نوع تجهیزات ایمن و استاندارد توجه کرد.

فیروز آبادی در خصوص نحوه استاندارد سازی شهربازی ها بیان داشت: در شهربازی هر وسیله متناسب با فضای استاندارد آن محیط انتخاب می‌شود. مثلا شهربازی روباز که مساحت بالایی دارد، مناسب دستگاه‌های بزرگ غول‌پیکر است. نصب این وسایل بر روی زمینی صورت می‌گیرد که بستر محکم و مقاومی داشته باشد تا بتواند وزن دستگاه‌های سنگین شهربازی را تحمل کند.

معاون استاندارد خراسان رضوی خاطرنشان کرد: در شهربازی سرپوشیده هم وسایل را متناسب با ارتفاع ساختمان تجاری و مقدار وزنی که ساختمان می‌تواند تحمل کند، انتخاب می‌کنند. پس می­توان گفت ابعاد استاندارد شهربازی برای هر نوع آن، وابسته به موقعیتی که دارد، متفاوت است.

همچنین مرتضی اسکافی رئیس اتحادیه بازی و سرگرمی مشهد گفت: مراکز بازی ما در حوزه پیشگیری بسیار خوب عمل کرده اند. با اینکه شهرداری متولی اصلی این حوزه است اما هیچ اقدام موثری ندارد.

وی اظهار داشت: در دوره قبلی مدیریت شهری، با پیگیری هایی که انجام شد توانستیم بخشی از عوارض شهربازی ها را معاف کنیم اما در دوره فعلی با پیگیری های متعدد و با وجود اینکه بسیاری از دستگاه های بازی شهربازی پارک ملت فرسوده است، هیچ جوابی از سمت کمیسیون فرهنگی و مدیریت شهری نگرفته‌ایم. 

محمد ورزنده بنیان گذار شهربازی قهرمانان نیز اظهارداشت: انتظار دارم که همه پرسنل و دست اندرکاران به عنوان یک مدیر در مجموعه باشند زیرا مراجعه کنندگان این مورد را می‌فهمد و لمس می‌کند. باید برای تمام زائران و مسافرانی که وارد شهر می شوند خاطره های خوب بسازیم.

وی با تاکید بر اهمیت ایمنی دستگاه ها در شهربازی گفت: به ایمنی باید توجه بیشتری شود زیرا اهمیت فراوانی دارد. در بحث ایمنی و بهره برداری از دستگاه ها، افرادی که با آن کار می‌کنند بسیار خوب می دانند که نقاط قوت و ضعف آن چیست و باید آن را به مدیران مربوطه ارجاع دهند. خوشبختانه ایمن ترین دستگاه‌های موجود را در مجموعه آورده‌ایم تا خانواده‌ها با خیال راحت و آرامش به شادی و نشاط بپردازند.

وی با اشاره به اینکه باید با سازمان های مختلف تعامل برقرار کرد، ادامه داد: رسالت ما این است که کارمان را بدون عیب و نقص انجام دهیم و برای شادی مردم وقت بگذاریم و این بسیار ارزشمند است. در طی این مدت نیز سعی داشتیم که به دنبال فکر و ایده برتر حرکت کنیم که خوشبختانه توانستیم موفق هم عمل کنیم.

ورزنده همچنین تصریح کرد: اولین شعار ما، خانواده محوری در مجموعه است و تاکید داشته ایم که خانواده در این مکان احساس آرامش داشته باشد. ما باید مجموعه را در بالاترین سطح امنیت و ایمنی نگهداری کنیم تا لذت و شادی خانواده های ایرانی و گردشگران خارجی تحت تاثیر منفی قرار نگیرد.

بنیان گذار شهربازی قهرمانان گفت: طرح یکشنبه های مهربانی را در مجموعه راه اندازی کردیم و در این روز کودکان محک، کمیته امداد، بهزیستی و دیگر نهادها میهمان شهربازی هستند که کار ارزنده ای محسوب می شود و شادی و نشاط این کودکان برای تمام مجموعه، انگیزه کاری ایجاد می‌کند.

محسن سراجی عضو انجمن شهربازی های جهان نیز در این ورکشاپ گفت:  این انجمن عضوهای بسیاری در دنیا دارد و به آن ها یاد می دهد که چگونه این صنعت را راه بیندازند.

وی ادامه داد: بیش از ۶ هزار عضو در انجمن جهانی داریم که صد شهر را شامل می شود که دو هفته قبل شهر بازی قهرمانان مشهد به عنوان تنها شهربازی ایران عضو انجمن جهانی شهربازی ها شد.

محمدرضا طاهری استاد دانشگاه و کارشناس حوزه ارتباطات نیز با تاکید بر مهارت های مختلف و به ویژه مهارت میزبانی گفت: مهارت‌های مختلفی وجود که می‌تواند باعث ایجاد حس خوب در طرف مقابل شود. وقتی در عصر ما هدیه دادن و هدیه گرفتن مهارت حساب می شود، تصور کنید در بحث گردشگری چه مهارت های مختلفی را می‌شود بکار برد.

وی با بیان اینکه هوش هیجانی، هوش سلامتی و هوش فرهنگی از مهارت های لازم برای کار در سه بازی‌ها است گفت: افرادی که در این مکان ها هستند باید مولفه هایی مانند کنترل خشم، ارتباط موثر و تنوع مهمانان با فرهنگ های مختلف را حتما رعایت کنند تا بیشترین بهره وری را شاهد باشیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز