خبرگزاری کار ایران

معاون شرکت توزیع برق البرز:

خاموشی معابر برای جلوگیری از خاموشی خانگی اجرا می‌شود / تغییر یکباره لامپ‌های پرمصرف، اعتبار هنگفت می‌خواهد

asdasd
کد خبر : ۱۳۷۱۲۵۰

معاون بهره برداری شرکت توزیع برق استان البرز با عنوان اینکه به دلیل کاهش مصرف برق به تغییر لامپ‌های قدیمی و پرمصرف تاکید داریم، گفت: در راستای جلوگیری از قطع برق خانگی ۵۰ درصد از چراغ های معابر اصلی و ۱۰ درصد از روشنایی معابر فرعی، قطع می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا از البرز، رامین فرج در جمع خبرنگاران به دلایل خاموشی روشنایی معابر پرداخت و اظهار داشت: در استان البرز، حدود ۱۲ هزار کیلومتر، شبکه توزیع برق داریم که ۵ هزار کیلومتر آن شبکه فشار ضعیف است که تبدیل به کابل‌های خود نگهدار شده و سرقت در آن شبکه به شدت کاهش پیدا کرده است. ۷ هزار کیلومتر شبکه فشار متوسط نیز دچار فرسودگی کامل نیست. تنها در جاده چالوس و طالقان که مربوط به اوایل انقلاب است نیازمند تغییر است که به مرور تعویض می‌شود.

وی گفت: تجهیزات شبکه انتقال برق استان البرز با ۱۲ هزار کیلومتر طول شبکه برق‌ و ۱۹ هزار دستگاه پست برق در دسترس است و در این شرایط در معرض انواع خطرات و حوادث قرار دارد و این مساله تنها مربوط به ایران نیست و در سرتاسر دنیا حوادث در سطح شبکه های گسترده وجود دارد.

وی با عنوان اینکه حوادث در سطح انتقال از توزیع کمتر است افزود: شبکه‌های انتقال کوتاه و در مسیرهای اصلی قرار دارد و شبکه‌های توزیع با گستردگی بیشتر تمام مسیرهای فرعی نیز ادامه دارد.

این مسئول ادامه داد: اگر طی سه سال گذشته بحث کمبود را نادیده بگیریم که خارج از حیطه وظایف شرکت توزیع است. در حال حاضر میانگین خاموشی که هر مشترک در طول سال خواهد دید از ۶ سال گذشته که حدود ۹۰۰ دقیقه بود با فعالیت های شبکه به ۵۰۰ دقیقه رسیده است لذا اگر قرار است قضاوتی از خاموشی‌ها داشته باشیم لازم است با شاخص‌ها دیده شود که عادلانه خواهد بود.

فرج با اشاره به یک میلیون و ۴۰۰ مشترک البرزی گفت: همیشه زمان‌های خاموش دیده می‌شود در حالیکه زمان‌های روشن فراموش می‌شود. 

وی با اشاره به برخی خاموشی‌ها در فصل بهار گذشته، تصریح کرد: با توجه به خرداد ماه طوفانی و با توجه به درهم تنیده بودن کابل‌های شبکه توزیع ‌و شاخ و‌ برگ درختان این حوادث در شبکه فشار متوسط ایجاد می‌شود در حالیکه شبکه‌های خودنگهدار در شبکه فشار ضعیف تجهیز شده و خاموشی به حداقل رسیده است.

معاون شرکت توزیع برق البرز در ارتباط با روشنایی معابر گفت: با وجودی که ۹۰ درصد روشنایی معابر فرعی و ۵۰ درصد معابر اصلی، دچار قطعی نمی‌شود اما با توجه به رسالت خود اعتقاد داریم باید خدمات کاملی ارائه شود. در این بخش نسبت به دو‌ سال گذشته وضعیت خوبی نداریم. بخشی به دلیل مدیریت مصرف انرژی در معابر اصلی اعمال می‌شود.

معاون شرکت توزیع برق البرز افزود: با سیاست وزارت نیرو برای استان البرز حدود ۲۰۰ مگاوات اجرا شد که در بخش‌های صنعت، کشاورزی، اداری ‌روشنایی معابر مدیریت می‌شود و اگر مجموع آن از ۲۰۰مگاوات بیشتر شود منجربه خاموشی خانگی خواهد شد. لذا تصمیم گیری خاموشی معابر برای جلوگیری از خاموشی خانگی اجرا می‌شود.

وی با عنوان اینکه میانگین مصرف مشترک خانگی در البرز ۱/۱ کیلووات است و‌ ۵ مگاوات یعنی ۵ هزار مشترک خانگی لذا اگر ۵۰ درصد روشن شود باید برق ۵هزار مشترک خانگی قطع شود و تمام اینها به دلیل کمبود سطح تولید است.

فرج در ارتباط با خاموشی معابر فرعی گفت: بیشتر گله مندی مردم، خاموشی در این معابر است‌ ‌و علت آن تغییر رویکرد است بدین معنی که در دوره گذر، اشکالاتی ایجاد کرده است.

معاون بهره برداری شرکت توزیع برق استان البرز با عنوان اینکه لامپ‌های گازی منسوخ شده است، توضیح داد: سال‌های گذشته در تمام منازل از لامپ‌های ۱۰۰ و‌ ۲۰۰ وات التهابی به تعداد زیاد استفاده می‌شد. با تکنولوژی لامپ‌های جدید در بازه دو‌ ساله خط تولید مصارف خانگی بدین جهت هدایت شد. این دوره گذر حدود ۲ سال در شبکه معابر در حال اجراست. 

وی با عنوان اینکه ۵۰۰ میلیارد تومان نقدینگی برای تجهیز به چراغ های LED در سطح معابر لازم است، افزود: سال گذشته برای کاهش هزینه مصرف برق در مجموع چراغ های روشنایی، حدود ۴۰ هزار چراغ معابر فرعی البرز از گازی به LED با گارانتی ۵ ساله تغییر دادیم.

فرج گفت: با اعتبارات بخش روستایی تمامی چراغ های معابر در حال تغییر است. در حالیکه در خط و پست نیازمند تجهیزات هستیم اما تلاش می‌کنیم در راستای کاهش مصرف روشنایی معابر، بیشتر اعتبارات در تغییر لامپ های معابر هزینه شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز