خبرگزاری کار ایران

برگزاری پنجمین همایش آموزشی و ترویجی سبد کودی در مشهد

asdasd
کد خبر : ۱۳۷۰۰۸۱

پنجمین همایش آموزشی و ترویجی سبد کودی با حضور کشاورزان در مشهد برگزار شد.

به گزارش ایلنا از مشهد، غلامحسین ساربان معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی خراسان رضوی، در نشست خبری پنجمین همایش آموزشی ترویجی سبد کودی با اصحاب رسانه، که با حضور کشاورزان در مشهد برگزار شد با اعلام این خبر اظهار کرد: هم‌اکنون با حمایت دولت و توزیع کود یارانه‌ای بین کشاورزان این استان، سهم هزینه کود از مجموع هزینه‌های تولید در بخش کشاورزی به میزان ۳۰ درصد کاهش یافته است.

وی گفت: توزیع کود‌هایی مانند کود ازته، فسفاته و پتاسه موجب شده تا هزینه کشاورزان در زمینه کود از ۴۰ به ۱۰ درصد کاهش یابد که این موضوع در جهت حمایت از کشاورزان و تولید در حوزه امنیت غذایی است.

وی ادامه داد: گیاه برای رشد به حداقل ۱۶ کود نیاز دارد که مهمترین کود‌هایی که مورد نیاز برای رشد محصولات کشاورزی هست از طریق شرکت خدمات حمایتی کشاورزی هر استان در اختیار کشاورزان قرار می‌گیرد.

معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی خراسان رضوی اظهار کرد: ۵۵ درصد توفیقات حوزه کشاورزی استان در زمینه اقدامات به نژادی و ۴۵ درصد به اقدامات به زراعی مربوط است، بنابراین برای افزایش بهره وری استفاده صحیح از کود و به میزان لازم برای تامین نیاز خاک را باید در بین کشاورزان فرهنگ سازی کنیم.

وی افزود: طی سال گذشته ۲۲۱هزار تن انواع کود‌های فسفاته، ازته و پتاسه در بین کشاورزان استان خراسان رضوی توزیع شده است.

ساربان با اشاره به خسارت ۳۰ هزار میلیارد تومانی در حوزه کشاورزی خراسان رضوی طی سال زراعی جاری بیان کرد: متاسفانه فشار شدیدی بر روی کشاورزان استان است و معتقدیم حمایت از این قشر در حقیقت حمایت و تضمین امنیت غذایی محسوب می‌شود.

توزیع ۲۴۳ هزار تن کود سهمیه خراسان رضوی

مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی خراسان رضوی نیز گفت: سهمیه امسال توزیع کود برای کشاورزان استان ۲۴۳ هزار تن تعیین شده است که تاکنون به صورت میانگین ۱۷ درصد این میزان توزیع شده است.

حسین عطایی بیان کرد: در قالب برگزاری این همایش در جهت تعیین سبد کودی برای هر کشاورز و توصیه‌های لازم به آنان تلاش می‌شود.

وی از جمله اهداف برگزاری همایش آموزشی - ترویجی سبد کودی را به روز کردن دانش کارگزاران و انتقال دانش فنی به کشاورزان در مناطق مختلف دانست و افزود: ایجاد سازوکار‌های مناسب در خصوص دست‌یابی به طرح‌های خودکفایی کود‌های کشاورزی، آشنایی کارگزاران و کشاورزان با جدیدترین محصولات دانش بنیان و حمایت از شرکت‌های دانش بنیان از دیگر اهداف این همایش است.

مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان خراسان رضوی ادامه داد: ایجاد چشم‌اندازی برای کالا و خدمات تولید داخل در حوزه کود‌های کشاورزی، تقویت توان شرکت‌های تولید کننده کود‌های داخلی و معرفی کود‌های قالب مصرف همزمان با معرفی میزان مصرف برای محصولات، به کشاورزان از جمله اهداف دیگر این همایش است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز