خبرگزاری کار ایران

رئیس کل دادگستری البرز در پاسخ به ایلنا؛

انتقال زندان رجایی شهر قطعی است / اصرار داریم زندان قزالحصار را برای استان البرز حفظ کنیم

asdasd
کد خبر : ۱۳۷۰۰۰۸

رئیس کل دادگستری البرز با عنوان اینکه جانمایی زندان رجایی شهر و جابجایی زندانیان در تهران، قطعی است، گفت: نیازمند حصول مدیریت زندان قزالحصار هستیم لذا با توجه به استقرار و همجواری با ندامتگاه کرج به ریاست قوه قضایی پیشنهاد دادیم که مدیریت این زندان در اختیار استان البرز قرار بگیرد.

به گزارش ایلنا از البرز، حسین فاضلی هریکندی در نشست خبری که به مناسبت هفته قوه قضایی برگزار شد در پاسخ به سوال ایلنا مبنی بر چگونگی انتقال زندان رجائی شهر، اظهار داشت: این موضوع دستور و تاکید رئیس قوه قضایی است و یکی از ویژگی این قبیل موارد، پیگیری رئیس قوه تا حصول نتیجه است لذا انتقال زندان رجایی شهر به تهران قطعی است.

فاضلی بادآور شد: احداث چهار زندان فعلی، پیش از تشکیل استان البرز ‌و در حوزه قضایی تهران بود اما بعد از جدا شدن استان از تهران، تنها دو زندان تحویل البرز شد و دو زندان رجایی شهر و قزالحصار در مدیریت تهران باقی ماند. 

وی به اهمیت انتقال زندان رجایی شهر اشاره کرد و افزود: این زندان داخل بافت شهری قرار دارد و استقرار آن علاوه بر دغدغه مردم برای قوه قضاییه نیز مشکلاتی بوجود آورده است.

رئیس قوه قضایی در البرز گفت: با توجه به پیگیری های صورت گرفته و مطالبات مردمی در سفر استانی رئیس قوه قضایی برای انتقال زندان رجایی شهر، دستور قاطع صادر شد لذا مقدماتی در دستگاه قضایی برای جابجایی زندانیان در دست اجراست.

وی با اشاره به ۲۰ هکتار اراضی قابل توجه اطراف زندان رحایی شهر، گفت: قوه قضاییه باید زندان جایگزین را با همین وسعت در جای دیگر جانمایی کند لذا با توجه به برنامه ششم ‌و دستور هیات دولت و قانون بودجه سال جاری، لازم است با ظرفیت هایی ایجاد شده، تفاهم و تعاملاتی بین قوه قضایی و نمایندگی سازمان زندانهای کل کشور با مقامات استانی و شهری کرج صورت بگیرد که این نقل و انتقال در زمان مناسب، صورت بگیرد. 

رئیس کل دادگستری البرز در ارتباط با انتقال زندان قزالحصار گفت: معتقدیم به لحاظ تراکم‌ زندانیان ندامتگاه مرکزی کرج که در اختیار مدیریت قضایی استان البرز است، نیازمند زندان  هستیم. در این راستا به دنبال اخذ مدیریت زندان قزالحصار هستیم.

این مقام قضایی در البرز اضافه کرد: با توجه به استقرار مکانی و همجواری با ندامتگاه کرج از طرف دادگستری کل استان البرز به ریاست قوه قضایی پیشنهاد شد که مدیریت این زندان در اختیار استان البرز قرار بگیرد.

فاضلی با اشاره به استقرار زندان فردیس در منطقه شهری گفت: به دلیل کمبود سرانه فضا در فردیس، امکان انتقال زندان فردیس نیز وجود دارد لذا به دستور رئیس قوه قضایی مقرر شد کارگروه مشترکی بین وزارت دادگستری، سازمان زندانها و اقدامات امنیتی کل کشور با دادگستری استان و استانداری البرز تشکیل شود که برای انتقال مدیریت زندان قزالحصار مورد بررسی قرار گیرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز