خبرگزاری کار ایران

دادستان قزوین:

پرونده‌های مرتبط با وقف در قزوین در شعب ویژه رسیدگی می‌شود

asdasd
کد خبر : ۱۳۶۸۴۸۴

دادستان عمومی و انقلاب قزوین گفت: با توجه به اهمیت وقف و تاثیر آن در کاهش آسیب‌ها و جرایم، شعبه ویژگی رسیدگی به پرونده‌های مرتبط با وقف شکل گرفته و عدم پرداخت برخی حقوق موقوفات و دست اندازی در حقوق آن‌ها نگران کننده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین، حسین رجبی در جلسه کمیته احیاء موقوفات استان گفت: در سال گذشته میزان پرونده‌های ورودی و زندانیان ۳۰ درصد کاهش یافت.

دادستان عمومی و انقلاب قزوین ادامه داد: میزان سازش‌ها هم با اقدامات فرهنگی و همکاری کلانتری‌ها و نیروهای انتظامی، افزایش ۲۱۸ درصدی داشت و در مجموع ۴۸ درصد پرونده‌ها منجر به صلح و سازش می‌شود.

وی عنوان کرد: سرقت‌های خرد، مواد مخدر و توهین سه جرمی هستند که بیشترین ورودی‌ها را دارند و با برنامه ریزی‌های صورت گرفته تعداد پرونده‌ها ۱۰ هزار مورد کاهش پیدا کرد.

این مقام قضایی استان افزود: ظرفیت اوقاف به کاهش آسیب‌های اجتماعی کمک می‌کند و می‌توان از آن برای کاهش سرقت، نزاع و اعتیاد استفاده کرد و شناسایی ظرفیت‌های موقوفات از جمله اولویت‌های دستگاه قضا است.

وی اظهار کرد: از وقف حمایت قانونی صورت می‌گیرد و سعی داریم با صدور احکام و دستورات قضایی مشکلات حوزه وقف را کاهش دهیم.

رجبی خاطر نشان کرد: باید مواردی که درباره موارد مصرف وقف امانتداری نمی‌شود و درآمد موقوفات در سایر امور هزینه می‌شود مورد رسیدگی قرار گیرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز