خبرگزاری کار ایران

مدیر آموزش و پرورش ساوه خبر داد؛

کمبود 50 کلاس درس در شهرستان ساوه

asdasd
کد خبر : ۱۳۶۸۴۰۴

مدیر آموزش و پرورش شهرستان ساوه با بیان اینکه این شهرستان برای پذیرش دانش‌آموزان در سال تحصیلی آینده با کمبود 50 کلاس درس مواجه است، گفت: بر اساس آمارهای موجود و با توجه به احتمال افزایش دانش‌آموزان، شرایط و وضعیت فعلی مدارس شهرستان و همچنین تعداد کلاس‌های موجود، پیش‌بینی می‌شود که ساوه در سال تحصیلی پیش‌رو با کمبود 50 کلاس درس مواجه باشد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، اصغر قراخانلو افزود: از سویی دیگر شهرستان ساوه به دلیل مهاجرپذیری و رشد جمعیت در سال‌های گذشته، شاهد افزایش تعداد دانش‌آموزان و به تبع آن کاهش سرانه فیزیکی کلاس‌ها است. همچنین طی چند سال گذشته به دلیل فرسوده بودن برخی مدارس، مسئله کمبود کلاس درس بیشتر احساس می‌شود. بنابراین اتمام مدارس در حال ساخت از سوی اداره‌کل نوسازی و خیران ضرورتی دوچندان دارد.

وی ادامه داد: هم اکنون در این شهرستان خیران مدرسه‌ساز 9 طرح آموزشی را در دست اجرا دارند که در صورت تحقق اهداف و تأمین اعتبارات احتمال تکمیل بهره‌برداری از ۶ مورد از این طرح‌ها در شهریور سال جاری وجود دارد. در صورت تکمیل این 6 طرح، حدود 50 کلاس درس در مناطق شهری و روستایی تحویل آموزش و پرورش می‌شود که با این کلاس‌ها بخش عمده‌ای از نیاز شهرستان برطرف می‌شود.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان ساوه اظهار داشت: در حال حاضر در این شهرستان 58 هزار دانش‌آموز در 293 مدرسه دولتی و غیردولتی و در قالب 2148 کلاس مشغول به تحصیل هستند. تعداد مدارس دولتی شهرستان 146 باب با 1637 کلاس درس است. در سال تحصیلی جاری 44 هزار و 549 نفر از دانش آموزان در مدارس دولتی مشغول به تحصیل بودند که با توجه به ورود حدود 3000 پیش دبستانی به مقطع اول ابتدایی تعداد ورودی به خروجی پیشی خواهد گرفت. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز