خبرگزاری کار ایران

یک مسئول خبرداد؛

کمبود محیط بان در عرصه‌های محیط زیست استان بوشهر

asdasd
کد خبر : ۱۳۶۶۶۷۴

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر گفت: استان بوشهر از نظر حیات وحش طبیعی و دریایی غنی است و مناطق حفاظت شده، تالاب‌ها و پناهگاه‌های حیات وحش به صورت شبانه روزی پایش و نظارت می‌شوند.

به گزارش ایلنا، عبدالرحمن مرادزاده افزود: بر اساس استاندارد‌های جهانی هر هزار هکتار عرصه، نیاز به مدیریت یک محیط بان دارد که میانگین آن در کشور ما یازده و نیم درصد و در استان ما با توجه به کمبود محیط بان، هفت و نیم درصد است.

وی با بیان اینکه در استان نزدیک به ۸۰ محیط بان فعالیت می‌کنند اظهار داشت: با این تعداد نمی‌توان استاندارد حفاظت را اجرا کرد و نیاز داریم در استخدام‌ها توجهی به تامین نیروی انسانی مورد نیاز شود.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان در ادامه به موضوع شکار و تخلف‌های این حوزه هم اشاره کرد و گفت: یکی از موضوعات انجام شده در سال‌های اخیر آراء سبز است که با دستور قضات برای جلوگیری از حبس و فرهنگ سازی زیست محیطی صورت می‌پذیرد.

مرادزاده اضافه کرد: از ابتدای سال ۳ رای سبز داشتیم که متخلفین موظف شدند به پاک سازی منطقه شکار و یا تحقیق در مورد گونه جانوری اقدام کنند.

وی همچنین از آغاز سرشماری پرندگان تابستان گذر در پارک ملی دریایی نخیلو خبرداد و گفت: این سرشماری از روز گذشته بیستم خرداد با حضور کارشناسان و محیط بانان منطقه شروع و تا سه روز پایان می‌یابد.

مدیر کل حفاظت محیط زیست استان افزود: گونه‌هایی که سرشماری می‌شوند شامل پرستو کاکلی کوچک و بزرگ، پشت تیره، پرستو گونه سفید، سلیم خرچنگ خوار و اگرت‌های ساحلی است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز