خبرگزاری کار ایران

نماینده ولی فقیه در قزوین:

مبارزه با مفاسد اقتصادی اولویت اول دستگاه قضایی باشد

asdasd
کد خبر : ۱۳۶۶۴۵۲

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین گفت: برای مقابله‌ و جلوگیری از پیدایش و بروز بسیاری از آسیب‌های اجتماعی باید اولویت‌بندی داشته باشیم و مبارزه با فساد اولویت اول دستگاه قضایی باشد چرا که جلوگیری از پیدایش و بروز مفاسد اقتصادی در جامعه مانع از بسیاری از آسیب‌های اجتماعی می‌شود.

به گزارش ایلنا، حجت الاسلام والمسلمین عبدالکریم عابدینی در دیدار با معاون قوه قضاییه و رئیس مرکز توسعه شورای حل اختلاف کشور با اشاره به سخنی از امیرالمومنین (ع) درباره اهمیت اصلاح میان مردم گفت: ما برای کسانی که در این عرصه قدم برمی‌دارند نیاز جدی به آموزش داریم، یک دسته از آموزش‌ها حقوقی است تا این عزیزان بلد باشند قوانین و حقوق را رعایت کنند، از این جدی‌تر آموزش مسائل معنوی، اخلاقی، نگاه به قیامت و کار برای رضای خدا است.

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین بیان کرد: یکی از گرفتاری‌ها در این عرصه این است که ما وقتی می‌رویم بین دو نفر صلح کنیم، گاهی به محض اینکه متوجه می‌شویم یکی از طرفین از آشنایان یا همشهریان ما است، شیطان ما را به یک وادی دیگری می‌کشاند.

وی خاطرنشان کرد: اگر بتوانیم از نظر معنوی، اخلاقی، مبنایی و آخرتی کاری کنیم که همکاران دستگاه قضا به این لغزش‌ها مبتلا نشوند، می‌تواند نقش مهمی در اجرای عدالت داشته باشد.

امام جمعه قزوین تأکید کرد: هم اهالی پای‌کاری که برای صلح قیام کرده‌اند نیاز به آموزش دارند و هم اینکه عموم مردم نیازمند آموزش هستند، غالب مردم ضوابط، حقوق و عوارض کلماتی که به کار می‌برند یا کارهایی که می‌کنند را نمی‌دانند.

وی تصریح کرد: خیلی‌ها حقوق‌شان به خاطر همین ندانستن‌ها پایمال می‌شود، خیلی‌ها هم به خاطر این ناآگاهی‌ها برای خودشان جرم و جرائم می‌سازند، چرا که به قوانین آگاه نیستند، خطبه‌های نماز جمعه فقط متعلق به امام جمعه نیست، باید کاری کنید استاندار، رئیس دستگاه قضا، دادگستری، دادستان و دیگران بیایند از تریبون نماز جمعه استفاده کنند و اهم مسائل را برای مردم بیان کنند.

عابدینی یادآور شد: اگر برخی از این موارد مهم را یاد بگیریم صدها مسئله را نیز پس از آن می‌توانیم درک کنیم، در مسائل حقوقی باید اولویت‌بندی کرده و برخی اصول حقوقی را مانند جزوه در اختیار مردم قرار دهیم یا در خطبه‌های نماز جمعه و صداوسیما برای مردم بیان کنیم، یعنی مردم آموزش ببینند، اگر مردم یاد بگیرند بسیاری از پرونده‌ها منتفی خواهد شد و سر شما هم خلوت‌تر می‌شود.

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین اظهار کرد: در باب مسائل خانوادگی اخیراً جلسه‌ای داشتیم، به آیه 35 سوره نساء اشاره کردم، نباید بمانیم تا شعله اختلافات اوج بگیرد، همین که نگران بروز اختلافات در خانواده شدیم، باید مطابق این آیه از قرآن در خانواده زن و مرد جست‌وجو کنیم و بزرگ هر خانواده را که نفوذ کلام دارد به میدان بیاوریم، این فرهنگ‌سازی قرآنی در زمینه اختلافات خانوادگی است.

وی بیان کرد: خداوند در این آیه می‌فرماید این زن و شوهر هم باید اراده اصلاح داشته باشند تا کارشان برکت پیدا کند، مانند همان که خداوند فرمود شما برای رضای خدا جهاد کنید، در این صورت خدا هم خیلی چیزها را به کمک شما می‌‌فرستد، با این وعده خدای متعال، مسئله معنوی و ملکوتی می‌شود.

امام جمعه قزوین خاطرنشان کرد: در بحث مفاسد اقتصادی و زمین‌خواری‌ها از جمله هفت‌سنگان در سال‌های گذشته اتفاقات خوبی در استان قزوین نیفتاد و برخوردها با این مفاسد مناسب نبود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز