خبرگزاری کار ایران

مدیر بحران فرمانداری کاشان خبر داد؛

پیشروی فرونشست زمین به سمت مناطق مسکونی در کاشان

asdasd
کد خبر : ۱۳۶۳۶۲۸

مدیر بحران فرمانداری کاشان گفت: موضوع فرونشست در منطقه به اندازه‌ای خطرناک است که می بایست همگان برای جلوگیری از پیشرفت آن بسیج شوند.

به گزارش ایلنا از کاشان، هادی کاشانی نژاد در این خصوص اظهار کرد: در حال حاضر فرونشست زمین در منطقه کاشان با وجود برداشت بی رویه از آب های زیر زمینی در بخش کشاورزی، توسعه جمعیت شهری و نیاز به آب شرب و افزایش برداشت آن  و توسعه صنایع آب بر مانند صنایع فولادی و عدم توجه به آمایش سرزمین شهرستان  سرعت زیادی به خود گرفته است.

وی افزود: بحران فرونشست زمین نزدیک و مجاور بافت  شهری و روستایی در حال پیشروی است و نقاطی  مانند جاده قدیم قم،طاهرآباد و مشکات درگیر و تحت تاثیر  این معضل بزرگ و شاخص منطقه هستند و این مخاطره ایی است که باید آن را جدی گرفت.

مدیر بحران فرمانداری ویژه شهرستان کاشان تصریح کرد: راه های جلوگیری از پدیده فرونشست مطالعه،اجرا و تقویت آبخوان های منطقه،اجرای طرح های آبخیزداری و پخش سیلاب به منظور پیشگیری از فرونشست و مصرف بهینه در شرب و فضای سبز،استفاده از پساب های تصفیه خانه  و اصلاح الگوی سطح کشت توسط جهاد کشاورزی شهرستان کاشان است.

وی تاکید کرد: موضوع فرونشست در منطقه به اندازه‌ای خطرناک است که می بایست همگان برای جلوگیری از پیشرفت آن بسیج شوند.

انتهای پیام/
سعید غلامی
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز