خبرگزاری کار ایران

به مناسبت فرارسیدن روز جهانی موزه ها؛

روز پنجشنبه بازدید از اماکن تاریخی کرمانشاه رایگان است

asdasd
کد خبر : ۱۳۵۸۳۶۴

رئیس گروه موزه‌ها و اموال منقول میراث فرهنگی استان کرمانشاه، فردا (پنجشنبه، 28 اردیبهشت) بازدید از موزه ها و اماکن تاریخی استان رایگان خواهد بود.

به گزارش خبرنگار ایلنا از کرمانشاه ، علیرضا برشاهی، بااشاره به فرارسیدن روز جهانی موزه ها، اظهارکرد: شورای جهانی بین المللی موزه‌ها(ایکوم)هرساله 18 می مصادف با 28 اردیبهشت را به عنوان روز جهانی موزه‌ها نامگذاری کرده است.

وی با بیان اینکه روز جهانی موزه ها در ایران مصادف با آغاز هفته میراث فرهنگی است، افزود: شعار امسال روز جهانی موزه‌ها "موزه ها، پایداری و حال خوب" و شعار ملی این هفته در کشورمان هم "میراث فرهنگی، هویت ملی و نشاط اجتماعی" است.

رئیس گروه موزه ها و اموال منقول میراث فرهنگی استان از تدارک برنامه های مختلفی برای گرامیداشت این روز در استان خبر داد و گفت: در این راستا، فردا (28 اردیبهشت) همزمان با روز جهانی موزه ها و اولین روز از هفته میراث فرهنگی، بازدید از کلیه موزه ها و اماکن تاریخی دارای ورودی استان رایگان خواهد بود.

وی افزود: محوطه تاریخی تاق بستان، محوطه جهانی بیستون، معبد آناهیتا، تکیه معاون الملک و تکیه بیگلربیگی شاخص ترین اماکن تاریخی استان هستند که در این روز بازدید از آنها برای گردشگران و عموم مردم رایگان است.

برشاهی ادامه داد: همچنین در سه شهرستان دالاهو، سنقر و پاوه نیز موزه های مردم شناسی دائر هستند که در این روز آماده پذیرش گردشگران و عموم مردم خواهند بود.

وی در پایان هدف از اجرای این برنامه را تشویق عموم مردم جهت بازدید از موزه ها و  اماکن تاریخی استان عنوان کرد.

هفته میراث فرهنگی از 28 اردیبهشت تا سوم خرداد است .

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز