خبرگزاری کار ایران

تشکیل ۳۵ پرونده چرای غیرمجاز دام در سبزوار

asdasd
کد خبر : ۱۳۵۷۳۲۶

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری سبزوار گفت: با هدف پیشگیری از تخریب مراتع و تقویت اکوسیستم طبیعت ۳۵ مورد پرونده چرای غیرمجاز دام در این شهرستان تشکیل شد.

به گزارش ایلنا از مشهد، عباسعلی کیانی فرد اظهار داشت: هم‌زمان با فصل چرای بهاره و کوچ عشایر، با اجرای طرح مدیریت چرا و کنترل دام از ابتدای سال جاری، ۳۵ فقره چرای دام غیرمجاز به تعداد ۱۰ هزار واحد دامی شناسایی و نسبت به خروج آنها از مراتع اقدام شد.

وی با اشاره به طرح مدیریت چرای دام از اقدامات مهم حفاظتی در ایجاد تعادل دام و مرتع در عرصه‌های طبیعی به شمار می‌رود، اظهار داشت: این طرح با توجه به وضع موجود مراتع به منظور حفظ، احیا، اصلاح و توسعه پوشش گیاهی همراه با تولید بیشتر فرآورده‌های دامی، جلوگیری از تخریب مراتع و ارتقای اکوسیستم عرصه‌های طبیعی اجرا می شود.

کیانی فرد گفت: در مدیریت چرا، گروه کنترل دام شامل نیروهای یگان حفاظت منابع طبیعی، نیروی انتظامی و مرتعداران علاوه بر کنترل پروانه چرای بهره‌برداران، از ورود زودهنگام دام به این مراتع جلوگیری کرده و نکات فنی همچون ظرفیت چرا، نحوه بهره‌برداری یکنواخت از سطح مراتع و جلوگیری از چرای لکه‌ای را به مرتع‌داران اطلاع رسانی می کنند.

وی با بیان اینکه مراتع میانبند بهاره سبزوار هر ساله میزبان بیش از ۱۰۰ هزار واحد دامی است، افزود: گروه های گشت و مراقبت یگان حفاظت منابع طبیعی به طور مستمر اراضی ملی را مورد نظارت قرار داده و با متخلفان به این اراضی برخورد قانونی می کنند.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری سبزوار افزود: شماره تلفن ۱۵۰۴ یگان حفاظت منابع طبیعی به صورت شبانه‌روزی آماده دریافت گزارش‌های مردمی درباره هرگونه تخلف و تصرف به عرصه‌های منابع طبیعی است لذا چنانچه مردم با مشکلی در این خصوص مواجه شدند، می‌توانند آن را با منابع طبیعی در میان بگذارند تا برخوردهای لازم صورت گیرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز