خبرگزاری کار ایران

در گفت وگو با ایلنا مطرح شد؛

خسارت خشکسالی به ۱۰۰ هزار هکتار از مزارع گندم استان گلستان

asdasd
کد خبر : ۱۳۵۲۹۲۰

دبیرخانه کشاورز استان گلستان گفت: متاسفانه خشکسالی به ۱۰۰ هزار هکتار از مزارع گندم استان گلستان خسارت وارد کرد و اگر این وضعیت ادامه داشته باشد شاهد خسارت‌های بیشتری خواهیم بود.

علیقلی ایمانی در گفت‌وگو با ایلنای گلستان اظهار کرد: به دلیل خشکسالی شدیدی که در گلستان وجود دارد کشت گندم در وضعیت خوبی قرار ندارد و تاکنون ۱۰۰ هزار هکتار از مزارع گندم استان از بین رفته است. اگر این خشک سالی مستمر باشد میزان خسارت به شکل قابل توجهی افزایش پیدا می‌کند.

وی ادامه داد: حتی کشت گندم در مناطق جنوبی استان در وضعیت خوبی قرار ندارد و پیش‌بینی می‌کنیم به دلیل خشکسالی حدودا ۱۵ هزار میلیارد تومان به گندمکاران گلستانی خسارت وارد شود. پرداخت تسهیلات کم بهره در دراز مدت  می‌تواند به کشاورزان کمک کند تا بخشی از خسارات وارده را جبران کنند.

ایمانی بیان کرد: کشت گندم در ۳۷۵ هزار هکتار از ارضی استان انجام گرفت و پیش‌بینی می‌کنیم ۷۰۰ تن گندم برداشت شود و دولت حدودا ۵۰۰ تن از کشاورزان خریداری کند. کشاورزان بخشی از گندم را برای خود مصرفی نگاه می‌دارند و کشت گندم تا ۲۰ خرداد ادامه دارد.

وی افزود: شرایط فعلی برای کشاورزان اصلا خوب نیست کامیون داران، دلالان و کمباین داران نباید بازار را آشفته کنند. دولت و مسئولان استان در پرداخت پول گندم به کشاورزان به روز باشند.

وی یادآورشد: هیئت دولت قیمت خرید تضمینی گندم کشاورزان  هر کیلوگرم ۱۵ هزار تومان تعیین کرد که دولت در قیمت خرید گندم باید بازنگری کند و قیمت پیشنهادی برای خرید هر کیلوگرم گندم ۱۷ هزار تومان است.

وی خاطرنشان کرد: در سال گذشته به ریاست جمهوری نامه نگاری‌هایی انجام شد که گفتیم در صورتی که در نرخ خرید تضمینی گندم بازبینی نشود کشاورزان ضرر می‌کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز