خبرگزاری کار ایران

در گفت وگو با ایلنا مطرح شد:

پیگیر احداث بیمارستان سوانح سوختگی در بنادر امام و ماهشهر هستیم/ همکاری جهت اجرای بازنشستگی پیش از موعد برای مشاغل سخت

asdasd
کد خبر : ۱۳۵۲۱۵۸

نماینده مجمع عالی نمایندگان کارگر خوزستان، از دیدار با وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی در سفر روز گذشته به خوزستان در پتروشیمی امیرکبیر و همچنین بیان مطالبات کارگران صنایع پتروشیمی منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خبر داد.

غلامحسین حیدری در گفت وگو با خبرنگار ایلنا، اظهار کرد: یکی از بارزترین کمبود‌ها و مهم‌ترین مطالبه کارگران عدم ساخت و احداث بیمارستان سوانح سوختگی است که وجود چندین شرکت پتروشیمی در منطقه، این مهم را تبدیل به یک اولویت مهم و حیاتی کرده است. 

وی افزود: وزیر کار ابتدا در پاسخ به این پرسش که چرا هیچ اقدامی در این خصوص صورت نگرفته است توضیح داد که از آنجایی که بیمارستان سوانح سوختگی نیازمند عالی‌ترین و بالاترین سطح تخصص پزشکی در این رشته است نمی‌توان آن را با پزشک عمومی مدیریت و فرد مصدوم را ویزیت کرد و به علت کمبود نیروی متخصص در این زمینه، احداث بیمارستان به‌طور منطقه‌ای و یا شهرستانی صورت نمی‌پذیرد بلکه به‌صورت استانی تاسیس می‌شود که به دلیل اهمیت موضوع و وجود چندین پتروشیمی در منطقه، می‌توان این مهم را با دقت نظر بیشتری بررسی کرد. این مهم در اسرع وقت از طریق معاونت درمان سازمان تامین اجتماعی، پیگیری خواهد شد.

نماینده مجمع عالی نمایندگان کارگر خوزستان، با اشاره به قانون تبدیل وضعیت فرزندان ایثارگر، گفت: متاسفانه این طرح در برخی از شرکت‌های مربوط به وزارت کار یا شرکت‌هایی که وزارت کار سهمی در آن‌ها دارد اجرا نشده و‌ برخی دیگر نیز به‌طور نادرست و ناقص اجرا شده است که جناب وزیر وعده بررسی و رسیدگی داد.

وی در ادامه به مشکلات کارگران شاغل در بنادر به ویژه بندر امام خمینی (ره)، اشاره و مقرر شد که این موضوع از طریق مجمع عالی نمایندگان کارگران، به صورت کتبی به سمع و نظر وزیر برسد.

حیدری در پایان این گفت وگو، به مسئله سختی کار در مشاغلی که ماهیت زیان آور دارند هم نیز اشاره و تصریح کرد: سازمان تامین اجتماعی در زمان بازنشستگی زودتر از موعد (مشاغل سخت)، مزایا کمتری به کارگران خوزستانی نسبت به دیگر استان‌ها می‌دهد که مرتضوی وعده پیگیری و بررسی داد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز