خبرگزاری کار ایران

توسعه مسیرهای ویژه دوچرخه در مرکز شهر مشهد

asdasd
کد خبر : ۱۳۴۶۴۹۹

مدیر عامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری مشهد از توسعه مسیرهای ویژه دوچرخه در محلات و محدوده مرکزی مشهد خبر داد.

به گزارش ایلنا از مشهد، علی سمیعی با بیان این خبر اظهار کرد: با توجه به افزایش روز افزون ترافیک شهری، ایجاد زیرساخت های لازم برای حمل و نقل انسان محور نقش به سزایی در کاهش ترافیک، آلودگی هوا و سایر معضلات مربوط به تردد وسائل نقلیه در شهرها خواهد داشت. بر این اساس رویکرد مجموعه مدیریت شهری توسعه مسیرهای ویژه دوچرخه و ایستگاه های دوچرخه اشتراکی به ویژه در مرکز شهر است؛ چرا که با توجه به تردد زیاد شهروندان در این محدوده ایجاد بسترهای لازم جهت تردد سریع و آسان با دوچرخه امری اجتناب ناپذیر است.   

وی ادامه داد: تا پایان سال گذشته طول مسیرهای دوچرخه احداث شده در شبکه معابر ۱۹۵ کیلومتر و در بوستان ها ۲۰ کیلومتر بوده است. بر اساس طرح های مطالعاتی بالا دستی طول شبکه مسیرهای دوچرخه در مشهد باید به ۲۶۵ کیلومتر برسد که امیدواریم بتوانیم در آینده ای نزدیک این مهم را محقق کنیم. 

مدیر عامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری مشهد با اشاره به وجود ۱۲۶ ایستگاه دوچرخه شهروندی و ۷۰۰ دستگاه دوچرخه اشتراکی در سطح شهر مشهد افزود: عملیات تعمیر و نگهداری مسیر های دوچرخه شامل مرمت و احیای آسفالت،رنگ آمیزی و نصب تابلوها و علائم مربوطه، بصورت مستمر توسط شهرداری های مناطق مختلف در حال اجرا است. 

سمیعی در پایان از شهروندان درخواست کرد در صورت مشاهده هرگونه عیب و نقصی در مسیرهای دوچرخه مراتب را از طریق سامانه ۱۳۷ منعکس نمایند تا در اسرع وقت اقدامات لازم انجام گیرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز