خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل مجمع خیرین شهرساز و فرهنگ ساز شیراز :

همیاران ترافیک امسال تسهیلگر ترافیک نوروز بودند

asdasd
کد خبر : ۱۳۴۵۳۳۳

مدیرعامل مجمع خیرین شهرساز و فرهنگ ساز شیراز گفت: در ایام نوروز 55 نفر از همیاران مهربان ترافیک با پلیس راهوار استان در بحث تسهیل ترافیک و فرهنگ ترافیکی همراه بودند.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی مجمع خیرین شهرساز و فرهنگ ساز شیراز، سیدعبدالرضا دستغیب افزود: از کارهای اساسی فرهنگی مجمع خیرین بحث ترافیک و فرهنگ ترافیکی است این کار از سال 94 توسط افراد داوطلب در مشاغل مختلف به طور مستمر تا به امروز ادامه داشته است.

این مقام مسئول ادامه داد: قریب 150 نفر داوطلب با همکاری پلیس راهور استان در راستای فرهنگ سازی ترافیک آموزش های لازم را دیده و پس از آن در تقاطع های پرتردد سطح شهر مردم را نسبت به فرهنگ ترافیکی راهنمایی و ارشاد می کنند.

امسال نیز در نوروز 1402 همیاران مهربان ترافیک به رسم هرساله وقت خود را نذر کرده و تسهیلگر ترافیک نوروز بودند.

دستغیب بیان داشت:یکی از مشکلات در بحث ترافیک وجود دارد این است که گفته می شود 70 درصد مرگ و میر عامل انسانی است لذا وقتی عامل انسانی می شود ضرورت یک بسیج عمومی برای این کار باید وجود داشته باشد. 

او ادامه داد:متاسفانه آمار کشته شدگان ناشی از تصادفات جاده ای و خیابانی در نوروز1402 با یک هواپیمای پهن پیکر برابری می کند و بسیار ناراحت کننده است از یک طرف نیروی انسانی از دست رفته است و از طرفی تصادفات ترافیکی بار سنگینی از هزینه‌های اجتماعی و اقتصادی را به افراد خانواده و دوستان مصدوم وارد می‌کند و باید این مسئله مورد توجه قرار گیرد.

سرهنگ سلیمی جانشین پلیس راهور استان فارس گفت: با توجه به ترافیک حاصل از ورود گردشگران نوروزی به شهر شیراز همیاران مهربان ترافیک با هدف رفع مشکلات ترافیکی و روان سا زی ترافیک کمک می کنند.

وی ادامه داد : با هماهنگی های به عمل آمده با پلیس راهوار و آموزش های لازم همیاران مهربان ترافیک با البسه متحد الشکل در تقاطع های پرتردد شهر به صورت راهنما و به منظور برطرف کردن گره ها و گلوگاه های ترافیکی باعث تسهیل در ترافیک به ویژه در ایام نوروز شده اند.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز