خبرگزاری کار ایران

بر اساس آخرین آمار شورای راهبردی ترافیک استان ؛

گیلان؛ سه برابر جمعیت اش میزبان مسافران نوروزی است/سفر 8 میلیون گردشگر به استان در هفته اول تعطیلات

asdasd
کد خبر : ۱۳۴۳۴۵۷

بر اساس آخرین آمارها بیش از سه برابر جمعیت گیلان، مهمان نوروزی وارد این استان شده و تعداد مسافران طی این مدت به بیش از هشت میلیون نفر رسیده است.

به گزارش ایلنا از رشت، استاندار گیلان  امروز در جلسه شورای راهبردی ترافیک گیلان با تبریک فرارسیدن سال نو و گرامیداشت تقارن بهار طبیعت با ماه رمضان اظهار کرد: در این ایام شاهد حضور مهمانان نوروزی به گیلان بودیم که نسبت به سال های گذشته با درصد بسیار بالایی وارد استان شده اند.

اسدالله عباسی با بیان اینکه همه بسترها برای خدمات رسانی به مسافران نوروزی در گیلان فراهم است، اضافه کرد: در این مدت شاهد همکاری و انسجام همه دستگاه های خدمات رسان استان بوده ایم البته این همکاری ها باید ادامه یابد. همچنین یکی از مهم ترین بخش استان گیلان حوزه  دریا است که باید توجه و مدیریت لازم انجام شود.

وی در ادامه با بیان اینکه مرغ و سایر مایحتاج به اندازه کافی در گیلان موجود است، اظهار کرد: مرغ به اندازه کافی در گیلان موجود است حتی سهمیه ای که روزانه به تهران ارسال می شد در این ایام انجام نشد و تقریبا ۵۰۰ تن مرغ هر روز در استان توزیع می شود.

نماینده عالی دولت در گیلان با تاکید بر ضرورت نظارت بر قیمت ها در بازار اضافه کرد: هیچ کس حق افزایش خودسرانه قیمت ها را ندارد ضمن اینکه نظارت ها باید با جدیت انجام شود.

استاندار گیلان با بیان اینکه راهنمایی رانندگی و پلیس راهکار لازم علمی و فنی برای رفع ترافیک را ارائه دهند، گفت: راهداری با همراهی پلیس راه و راهنمایی و رانندگی باید در خصوص رفع ترافیک در مناطق پر ترافیک به شورای ترافیک طرح لازم را ارائه بدهد.

بر اساس گزارش ستاد هماهنگی خدمات سفر استان گیلان؛ تا کنون بیش از هشت میلیون و 500 هزاز نفر مسافر به صورت زمینی و هوایی وارد استان شده اند که نسبت به مدت مشابه پارسال رشد 54 درصدی دارد.

در این مدت همچنین یک میلیوو 400 هزار وسیله نقلیه وارد گیلان شده و دارای رشد 71 درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته است.

با توجه به پایان دور نخست سفرهای نوروزی، در این بازه زمانی یک میلیون و یکصدهزار وسیله نقلیه نیز از استان گیلان به مقاصد دیگر خارج شده اند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز