خبرگزاری کار ایران

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان:

تبدیل به احسن یک جای موقوفات قزوین کلید خورده است/ نسبت به تبدیل به احسن مقاومت وجود دارد

asdasd
کد خبر : ۱۳۴۱۶۲۷

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قزوین گفت: تبدیل به احسن یک جای اراضی موقوفه در استان از اقداماتی است که درحال انجام است که در خاکعلی و بیدستان آغاز شده است؛ البته در این حوزه مقاومت‌های مختلفی وجود دارد و نگاه اوقاف حمایتی است.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین، حجت الاسلام سید مصطفی مجیدی در نشست خبری که صبح امروز به منظور ارائه عملکرد یک ساله در سالن جلسات اداره کل اوقاف برگزار شد، گفت: سازمان اوقاف خود را مکلف می‌داند که در راستای خوش بینی مردم به نظام و تمیز بین کارآمدی نظام اسلامی با عملکرد مدیران قدم بردارد، زیرا یکی دانستن اسلام و عملکرد مسئولان آسیب‌زا شده است.

وی بیان کرد: طرح آرامش بهاری و ضیافت الهی از ۲۵ اسفند آغاز شده و تا اردیبهشت ماه در ۹۰ بقعه ادامه خواهد داشت و در طول این مدت فعالیت‌های متنوع اجتماعی، فرهنگی و مذهبی اجرا می‌شود و ۳۰ مبلغ اعزام می‌شوند.

این مسئول افزود: طرح شمیم خدمت در راستای حمایت از کارآفرینان برنامه‌هایی اجرا شد و افراد محصولات خود را در غرفه‌های مستقر در بقاع متبرکه عرضه کردند و این آمادگی وجود دارد که به عنوان بازارهای روزانه و هفتگی محصولات به صورت چرخشی در بقاع برگزار شود تا به معیشت مردم هم کمک کند.

وی عنوان کرد: در ماه رمضان جزء خوانی در آمنه خاتون، امامزاده حسین و چهارانبیاء برگزار می‌شود که جزءخوانی نونهالان مانند سال‌های گذشته در آمنه خاتون خواهد بود.

مجیدی اظهار کرد: در حوزه فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی در شش محور فعالیت انجام می‌شود که در سال جاری ۳۵ میلیارد تومان برای آن‌ها هزینه شد و سرجمع درآمد استان ۱۱۶ درصد محقق شده و نسبت به سال گذشته ۱۲۰ درصد رشد داشته است. 

وی ادامه داد: برای ۲۵۰ بقعه و مسجد با ارزش ۲۵ میلیارد تومان برای سال آینده درنظر گرفته شده است، در سال جاری هم ۲۰۰ بقعه و مسجد با اعتبار ۲۰ میلیارد تومان تعمیر و بازسازی شد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قزوین بیان کرد: در انجام اقدامات مختلف تمام نقاط استان مد نظر قرار گرفته می‌شود و ۲۶ محفل انس با قرآن در استان اجرا می‌شود که با حضور قاریان بین المللی و قاریان برتر استان خواهد بود.

وی گفت: از ابتدای شکل گیری سازمان ثبت اسناد و املاک تا سال ۱۳۹۹ تعداد ۱۲۲ موقوفه صاحب سند شده بودند، در سال ۱۴۰۰ این میزان به ۴۲ موقوفه رسید و در سال جاری ۵۸ موقوفه صاحب سند شد و ۸۷۵ مورد سند اولیه و ۱۱۶ سند تک برگی برای موقوفات اخذ شد و قزوین دومین استان در تعداد و سومین استان در مساحت هستیم و بیش از ۲۲ هزار هکتار دریافت شد که یک‌هزار و ۲۷۶ مورد را شامل می‌شود.

این مسئول عنوان کرد: ۷۹۰ مورد شناسه ملی اخذ شد و در حوزه دعاوی حقوقی هم ۱۵۶ پرونده رسیدگی شد.

وی بیان کرد: باید بالای چهار تا پنج هزار میلیارد درآمد داشته باشیم و روزی برسد که با یک درصد از درآمدها اقدامات بزرگی انجام دهیم و 

مجیدی ادامه داد: با تبدیل به احسن یک جا نتایج مثبتی ایجاد خواهد شد که کمک به اشتغال و تولید، حل مشکلات مختلف مردم و حل چالش‌ها و دغدغه‌های مردم ازجمله آن‌ها است.

وی اظهار کرد: اگر در قزوین اراده‌ای باشد و تعداد کمی تبدیل به احسن شود، بیش از ۱۰۰ هزار میلیارد تومان سرمایه برای استان ایجاد می‌شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قزوین افزود: احیای سرای چروک با عنوان سرای بازار در برنامه‌های ما وجود دارد که سرمایه‌گذاری آن موجود است.

وی عنوان کرد: اولین شهرک تولید محتوای کشور با همکاری اوقاف و ایرانسل در قزوین راه‌اندازی می‌شود، ایجاد مرکز نوآوری و طرح اصلاح پروژه چهارانبیاء و دولت خانه از دیگر برنامه‌های در دست اقدام است که به احیای بافت تاریخی قزوین کمک می‌کند که در مرحله تامین اعتبار قرار دارد.

این مسئول اظهار کرد: کرکره واقع در چهارانبیاء که رسانه‌ای شد برای امروز نیست و حدود سه تا چهار سال است که وجود دارد و به منظور امنیت و جلوگیری از سرقت بوده که البته با اصلاح این پروژه این مشکل هم می‌شود.

وی ادامه داد: در حوزه بهداشت و درمان، اقدام خیلی خوبی آغاز شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز