خبرگزاری کار ایران

مدیر عامل شهرک‌های صنعتی استان خبرداد؛

تعیین تکلیف 124پرونده راکد صنعتگران در شهرک‌ها و نواحی صنعتی فارس

asdasd
کد خبر : ۱۳۳۹۷۲۲

چهارمین جلسه امسال هیأت حل اختلاف و داوری سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران به منظور تعیین تکلیف قراردادهای راکد در شرکت شهرک‌های صنعتی فارس برگزار و پرونده‌های حقوقی صنعتگران بررسی و رسیدگی شد.

به گزارش ایلنا، سید مصطفی هاشمی از رسیدگی و بررسی  و تعیین تکلیف 124 پرونده راکد صنعتگران  به متراژ 45 هکتار در شهرک‌ها و نواحی صنعتی فارس خبر داد و اظهار داشت: این پرونده‌هامربوط به متقاضانی است که در  سال های 1397و قبل از آن با این شرکت قرارداد منعقد اما ساخت و سازی نداشته‌اند.

هاشمی با بیان اینکه  در این جلسه هیات حل اختلاف و داوری  که به مدت 3 روز با  حضور داور و حکم مرضی‌الطرفین در دفتر مرکزی شرکت شهرک‌های صنعتی فارس برگزارشد پرونده های راکد رسیدگی و بررسی شد، افزود: با بررسی این پرونده‌ها در نهایت 66 پرونده با مساحت 21.5 هکتار منجر به فسخ قطعی، 23 پرونده به مساحت 6 هکتار اعطای مهلت، 8 پرونده به میزان 6 هکتار رای خاص مالی و فسخ مالی  و 27 پرونده به مساحت 12هکتار نیز  به دلیل پیشرفت فیزیکی مطلوب از دستور کار خارج شد.  

مدیرعامل شرکت شهرکهای صنعتی استان با بیان اینکه تعیین تکلیف قراردادهای راکد و فسخ و آزادسازی اراضی از اولویت‌های مهم این شرکت است گفت: در صورت عدم اجرای تعهدات از سوی سرمایه گذاران در مهلت تعیین شده، اراضی واگذار شده پس از سیر مراحل قانونی بازپس گرفته شده و قراردادهای منعقد شده آنان با شرکت شهرک‌های صنعتی فسخ و خلع ید می شود.

هاشمی  افزود: سرمایه گذارانی که به تعهدات خود برای ساخت و راه اندازی واحدهای تولیدی وفق برنامه زمانبندی اقدام نمی کنند، در صورت عدم اجرای تعهدات در مهلت های تعیین شده شامل اقدام برای اخذ مجوز ساخت و ساز و عملیات اجرایی، حق بهره برداری این اراضی از آنها خلع ید شده و به سرمایه گذاران جدید واجد صلاحیت واگذار می شود.

مدیر عامل  شرکت شهرک‌های صنعتی استان فارس افزود: با واگذاری اراضی راکد به متقاضیان واجدشرایط ، روند ساخت‌وساز و اجرای طرح‌های صنعتی  و ایجاد واحد های صنعتی شتاب می‌گیرد.

وی تصریح کرد: با تشدید نظارت بر روند ساخت‌وساز واحدهای صنعتی و تعیین فرصت قانونی و مهلت برای ساخت‌وسازو نیز غیرقانونی شدن وکالتنامه های فروش اراضی و نیز اهلیت سنجی متقاضیانف امکان بورس‌بازی زمین و سوءاستفاده افراد سودجو در فضای شهرک‌های صنعتی فارس وجود از بین می رود.

هاشمی  اضافه کرد: شرکت شهرک‌های صنعتی فارس بر اساس دستورالعمل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران و در راستای انجام تعهدات طرف‌های قرارداد، پس از دو مرحله ارسال اخطاریه و تجدید وقت، نسبت به تعیین تکلیف قراردادهای راکد و فعال کردن مطلوب اراضی غیرفعال در شهرک‌ها و نواحی صنعتی در نشست هیأت حل‌اختلاف و داوری اقدام می‌‌کند.

وی عدم دریافت پروانه ساختمانی، عدم ساخت‌وساز، عدم اخذ پروانه پایان کار، بدهی مالی، بدهی حق شارژ و گاز، انقضا اعتبار یا ابطال جواز تأسیس و عدم انعقاد قرارداد و تحویل را ازجمله موارد تخلف طرف‌های قرارداد در شهرک‌ها و نواحی صنعتی اعلام کرد که در جلسات هیأت حل‌اختلاف و داوری موردبررسی قرار می‌گیرد.

مدیر عامل  شرکت شهرک‌های صنعتی استان فارس با بیان اینکه امسال روند رسیدگی و تعیین تکلیف اراضی راکد شتاب گرفته است گفت:از ابتدای سال تاکنون وبا برگزاری 4جلسه داوری در مجموع به 415قرارداد راکد به مساحت 132هکتار رسیدگی شد که از این تعداد 188پرونده به مساحت 33هکتار فسخ قطعی شد.

وی همچنین با بیان اینکه پرونده های اراضی راکد پس از فسخ قطعی در جلسه داوری جهت خلع ید به دستگاه قضایی ارجاع می شود گفت:امسال 63قرارداد راکد با مساحت 18هکتار نیز خلع ید شده است که در مقایسه با سال گذشته افزایش 3برابری داشته است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز