خبرگزاری کار ایران

با حضور معاون وزیر علوم صورت گرفت؛

راه اندازی اولین مرکز فرهنگی و اجتماعی دانشگاه‌های کشور در قزوین

asdasd
کد خبر : ۱۳۳۷۴۶۴

اولین مرکز فرهنگی و اجتماعی دانشگاه‌های کشور (حمپا) با حضور عبدالحسین کلانتری معاون فرهنگی و اجتماعی وزیر علوم و جمعی از مسئولان روز یکشنبه در دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره) قزوین راه‌اندازی شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین، رئیس دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره) در این مراسم گفت: وظیفه دانشگاه‌ها ایجاد فضای رقابتی علمی و نیز زیست عالمانه و عفیفانه در محیط دانشگاهی است.

سید علی قاسم زاده اظهار کرد: ما اعتقاد داریم جریان سازی فرهنگی در اجتماع باید توسط دانشگاه رقم بخورد و این روند ایجاد نمی شود مگر اینکه الگوهای موفقی در دانشگاه ها شکل بگیرند.

وی تصریح کرد: از دانشجویان می خواهیم با توانمندی‌های خود این زیست و نگاه عالمانه و عفیفانه را عملیاتی کنند و مدلی از دانشجوی در تراز انقلاب اسلامی ارائه دهند که از آن بتوان به عنوان یک الگو یاد کرد.

این مسئول با بیان اینکه این روند می‌تواند پمپاژ یک الگوی موفق از سوی دانشگاه به سمت جامعه باشد،اظهار کرد: سند فرهنگی دانشگاه بین‌المللی امام خمینی(ره) نیز در نظر دارد به نگاه جامع در فعالیت های فرهنگی هدفمند دست پیدا کند.

قاسم زاده افزود: براساس اهداف بالادستی دانشگاه بین المللی امام(ره) این مرکز دانشگاهی باید الگویی برای زیست تمدن ایرانی اسلامی باشد و این فرهنگ را به دانشجویان غیرایرانی انتقال دهد تا آنها سفیر فرهنگ و تمدن ما در کشورهای خود باشند.

معاون فرهنگی دانشگاه بین‌المللی امام خمینی(ره) در این مراسم گفت: حمپا خیز جدی علیه نگاه ساختاری و منجمد نسبت به مسائل فرهنگی و اجتماعی است که میدان‌ داری آن را انجمن‌های علمی و کانون‌های فرهنگی دانشگاه بر عهده گرفته‌اند.

محمدحسین محمدی افزود: باور ما بر این است که افتتاح اولین مرکز نوآوری فرهنگی و اجتماعی دانشگاه‌های کشور در دانشگاه بین‌المللی امام‌خمینی(ره) فصل جدیدی از فعالیت‌های موثر فرهنگی توسط نسل جوان دانشگاهی خواهد بود.

وی با بیان اینکه در این فصل شاهد اتفاقات منحصر به‌ فرد و مبتکرانه‌ای خواهیم بود،اظهار کرد: از ویژگی‌های این فصل جدید می‌توان به پردازش ایده‌ها و دغدغه‌های همگرایانه اشاره کرد که با کار تیمی به شکوفایی کار فرهنگی منجر خواهد شد.

محمدی با بیان اینکه حمپا پوست‌ اندازی فعالیت‌های فرهنگی در دانشگاه است،افزود: هشت هزارو ۳۰۰ دانشجوی این دانشگاه همگی صاحب ایده و خلاقیت‌ هستند و تلاش داریم در قالب این برنامه از ظرفیت های فکری آنها برای پیشبرد مسایل فرهنگی و اجتماعی استفاده کنیم.

محمدی با بیان اینکه نگاه حمپا مبتنی بر مسوولیت اجتماعی است، اظهار کرد: دانشگاه در این میان نقش نظارتی در حل مسائل اجتماعی و فرهنگی تعریف کرده و در تلاش است تا در راستای رسالت خود به مبدا تحولات جامعه تبدیل شود.

وی یاد آور شد: حمپا در ابتدای راه، پیوند دانشجو با مسائل و در ادامه پیوند دانشگاه با جامعه را دنبال می‌کند که تعامل مدبرانه اساتید دانشگاهی با حمپا سرعت نیل به این اهداف را دو چندان خواهد کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز