خبرگزاری کار ایران

در استودیو ایلنا عنوان شد/قسمت سوم

بزرگ کردن خلاءهای شرکت‌های تعاونی از چالش‌های این بخش است+فیلم

asdasd
کد خبر : ۱۳۳۳۹۱۴

معاون تعاون اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان قزوین با بیان اینکه بزرگ کردن برخی خلاءهای شرکت‌های تعاونی یکی از چالش‌ها است، گفت: برخی که نمی‌خواهند تعاون رشد کند، خلاءها را بزرگ می‌کنند، در کنار این، تغییرات مکرر در قانون و ادغام وزارتخانه‌ها هم برای تعاون عوارضی را به دنبال داشته است.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین، قاسم آقاعلیخانی با حضور در برنامه گفت‌وگو محور ضلع سوم با اشاره به اینکه تعاون در اصل 44 قانون اساسی در کنار بخش دولتی و خصوصی دیده شده، گفت: بخش دولتی در همه جای دنیا عدم کارایی خود را نشان داده و واگذاری‌ها یکی از دلایل این امر است که باعث افزایش بهره‌وری می‌شود، البته خلاء بخش خصوصی هم زیاد کردن فاصله طبقاتی است.

معاون تعاون اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان قزوین ادامه داد: بخش تعاون برای رفع خلاءهای بخش خصوصی و دولتی درنظر گرفته شده است.

وی با بیان اینکه از ظرفیت‌های بخش تعاون به خوبی استفاده نشده، عنوان کرد: یکی از علت‌ها خود بخش تعاون است که نتوانسته از این شرایط به نحو مطلوبی استفاده کند، باید زیرساخت‌ها را فراهم کرد تا از این پتانسیل‌ها استفاده شود.

این مسئول ادامه داد: با روند موجود رسیدن به نقطه مطلوب خیلی فاصله دارد، پیش بینی رسیدن به 25 درصد است که این میزان درحال حاضر حدود 5 درصد است و برای رسیدن به نقطه مطلوب باید تلاش‌ها 5 برابر شود.

تمرکز به کیفیت تعاونی‌ها مشکلات را کاهش می‌دهد

وی بیان کرد: در کنار کمیت، توجه به کیفیت تعاونی‌ها هم دارای اهمیت است و اولویت دادن به کیفیت می‌تواند برخی مشکلات را حل کند، باید توجه داشت که توسعه تعاون در حوزه سیاسی و اجتماعی هم تاثیرگذار خواهد بود و تعاونی محلی برای تمرین روحیه دموکراتیک است؛ زیرا در آن هر عضو با هر سرمایه یک حق رای دارد و اعضا باید بدانند نسبت به تصمیم‌گیری‌ها مسئول هستند و عوارض آن متوجه خودشان می‌شود.

آقاعلیخانی با اشاره به بخش خصولتی گفت: در بخش خصولتی در واگذاری‌هایی که اتفاق افتاد، بخش‌های مدیریت و تملیکی از هم جدا نشد که نقص دولتی و خصوصی را داشتند،  اما تعاونی‌ها نقطه مقابل خصولتی هستند  و باید در آن نقص دو بخش از بین برود.

وی ادامه داد: اگر روحیه تعاون به معنای واقعی اتفاق بیفتد نه تنها بهره‌وری پایین بخش دولتی را نخواهیم داشت؛ بلکه فاصله طبقاتی بخش خصوصی هم از بین می‌رود.

معاون تعاون اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان قزوین گفت: در استان شرکت‌های تعاونی بسیار موفقی داریم، در حوزه درمان بزرگترین مرکز رادیولوژی بخش خصوصی استان با شرکت تعاونی است و درمانگاه فوق تخصصی چشم در حوزه تعاونی‌ها فعالیت دارد.

 

حجم ویدیو: ۹۵.۷۶M | مدت زمان ویدیو: ۰۰:۰۹:۵۵ دانلود ویدیو
انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز